دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 32668
سلامت نیوز: رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: بروز مواردی از بیماری وبا در كشور در اواخر تابستان و اوایل پاییز مشكل 40 ساله كشور است و همیشه جدی بوده است. مصرف سبزی، میوه، كاهو و صیفی آلوده، احتمال ابتلا به وبا را افزایش می‌دهد به آب چاه‌ها نیز اعتمادی نیست.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: همه ساله در اواخر تابستان تا پایان پاییز حدود 40 سال است كه ما مشكل افزایش ابتلا به وبا را داریم و امسال هم این بیماری تك تك در برخی از استان‌ها دیده شده است.

وی درباره شیوع وبا تصریح كرد: خاك آلوده، سبزی، میوه و صیفی‌جات آلوده از جمله كاهو و سبزی موجب شیوع بیماری می‌شود.

خسرونیا تصریح كرد: از طرف دیگر رعایت نشدن بهداشت قبل از مصرف این مواد به خصوص برخی از میوه‌ها مانند خربزه و هندوانه كه نشسته وارد یخچال می‌شود می‌تواند آلودگی را منتقل كند.

وی با بیان اینكه ممكن است یك فرد مبتلا در ابتدای ابتلا علامتی نداشته باشد گفت: این فرد می‌تواند آلودگی را از طریق دست دادن و هم غذا شدن منتقل كند.

خسرونیا با بیان اینكه تعداد مبتلایان به وبا در حال حاضر نگران‌كننده نیست تصریح كرد: موضوع وبا همیشه جدی بوده و هست و اصولاً حتی یك نفر هم مبتلا به وبا در كشور اهمیت دارد. لذا انتظار داریم با رعایت اصول بهداشت تعداد مبتلایان به این بیماری زیاد نشود.

وی گفت: در حال حاضر بخش‌های اسهال و استفراغ در بیمارستانها ایجاد شده است اما ثبت شدن آنها مهم است.

خسرونیا یادآور شد: به مردم توصیه می‌شود در صورت مصرف سبزی و كاهو حتماً آن را با مایع ظرفشویی بشویند و از نقاطی كه آب آنجا آلوده است از خوردن آب آلوده بپرهیزند. همچنین به آب چاه‌ها نیز اعتمادی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha