سلامت نیوز: توجه و کنترل دفع زباله های بیمارستانی از خطرات جبران ناپذیری جلوگیری می کند.

به گزارش سلامت نیوز، کارشناس بهداشت محیط بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج گفت: دربسیاری از نقاط کشور دفن زباله های خطرناک بیمارستانی که شامل پسماندهای عفونی، پاتولوژیک، اجسام تیز، مواد سرطان زا، رادیو اکتیو و پسماندهای حاوی فلزات سنگین است که می تواند آلودگی های زیست محیطی وآبهای زیر زمینی وخطر گسترش برخی بیماریها را در پی داشته باشد.

مهندس وحیده پرورش افزود: زباله های بیمارستانی به علت مواد آلوده و فسادپذیر پناهگاهی مناسب برای انواع حشرات و جوندگان موذی بوده و  مولد بسیاری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات و بیماری های واگیردار و غیر واگیردار است.

 وی انتشار زباله های بیمارستانی و طولانی شدن زمان برداشت زباله را از جمله عوامل مساعدکننده برای تکثیر و رشد سریع بسیاری از باکتری ها وانگل ها و بیماریهای خطرناک دانست و خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از بروز این خطرات، بهترین روش دفع زباله درمناطقی که زمین کافی و مناسب وجود دارد ،روش دفن بهداشتی است.

پرورش افزود: همچنین سوزاندن زباله بیمارستانی در زباله سوز به گونه ای که موجب آلودگی هوا نشود و خاکستر حاصل از زباله ها نیز به طور مناسب ایزوله و مدیریت شود ، نیز از دیگر روش های دفن بهداشتی زباله است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha