سلامت نیوز: معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 96 درصد داروهای مورد نیاز كشور در داخل تولید می شود و فقط چهار درصد داروها وارداتی است كه در تلاش هستیم كه این میزان را نیز به حداقل برسانیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، احمد شیبانی روز دوشنبه در همایش دستاوردهای ایران در جایگزینی و تولید افشانه های تنفسی غیر فریونی در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پیش ازپیروزی انقلاب اسلامی 25 درصد داروهای مورد نیاز كشور در داخل تولید می شد كه بیشتر آنها داروهای عادی بودند و 75 درصد باقی مانده داروهای تخصصی بودند كه از خارج وارد می شدند.

وی به تولید افشانه های تنفسی غیر فریونی در كشور اشاره كرد و گفت: امروزه كشور ما در تولید افشانه های تنفسی غیر فریونی پیشرفت كرده است به گونه ای كه حدود 70 درصد از محصولات افشانه ای مورد نیاز در داخل كشور تولید می شود.

محمدی زاده یادآور شد : در حال حاضر حدود 100 تن گاز CFCدر راستای اجرای طرح حذف مصرف فریون ها در چرخه مصرف كشور ، حذف شده است كه دستاورد بسیار خوب و رضایت بخشی است.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت اظهار داشت: از سال 1386 كه طرح حذف مصرف فریون ها از چرخه مصرف مطرح شد ، وزارت بهداشت فعالیت های اجرایی این طرح را آغاز كرد و با كمك بخش خصوصی موفق به تولید افشانه های تنفسی غیر فریونی شد.

همایش یك روزه دستاوردهای ایران در جایگزینی و تولید افشانه های تنفسی غیر فریونی روز دوشنبه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و نمایندگان خارجی سازمان ملل متحد و پروتكل مونترال در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha