دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 32684
سلامت نیوز: پژوهشیار انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و غذایی کشور گفت: تحقیقی که در این انستیتو انجام گرفت نشان داد كه 11 درصد از بچه‌های کلاس اولی اضافه وزن داشتند و 10.2 درصد آنها چاق بودند که مجموعاً 22 درصد است که کودکان کلاس اولی دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

فاطمه اسفرجانی، پژوهشیار انیستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و غذایی کشور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تحقیقی که در انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی از کودکان کلاس اولی در سال 86 تا 89 انجام شده است نشان داده بیماری‌های سندرم متابولیک که شامل دیابت، چاقی، فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی است در میان کودکان چاق شیوع بالایی دارد.

وی گفت: به پدر و مادرها توصیه می‌شود که از وزن کودکانشان آگاه باشند و همان‌قدر که به هوش کودکان بها داده می‌شود به وزن و قد آنها نیز توجه کنند.

پژوهشیار انستیتو تحقیقات تغذیه‌ و صنایع غذایی کشور اضافه کرد: باید دانست که بچه چاق سالم نیست همان قدر که اضافه وزن دارد در دوران نوجوانی، بزرگسالی و سالمندی اضافه وزن افزایش پیدا می‌کند بنابراین از همین امروز باید به فکر کاهش وزن کودکان چاق باشند.

اسفرجانی بیان داشت: مادران باید به غذای فرزندانشان اهمیت بیشتری دهند و تغذیه آنها را تغییر دهند چاقی مانند کوه یخی است که فقط نوک آن مشخص است بیشتر حجم مسائل این کوه زیر آب است که پدر و مادرها آن را نمی‌بینند.

پژوهشیار انستیتو تحقیقات تغذیه‌ و صنایع غذایی کشور افزود: تحقیقی که در انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی از کودکان کلاس اولی در سال 86 تا 89 انجام شده است نشان داده 11 درصد از بچه‌های کلاس اولی اضافه وزن داشتند و 10.2 درصد آنها چاق بودند که مجموعاً 22 درصد است که کودکان کلاس اولی دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

وی ادامه داد: بچه‌ها باید در حد تعادل غذا مصرف کنند و از مصرف غذاهای آماده پرهیز کنند همچنین همراه با غذا میوه و سبزی تازه مصرف کنند و شیر بهترین نوشیدنی برای بچه‌ها است که در تحکیم استخوان‌های آنها مؤثر است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha