نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: اگر بعد از جلسه‌هایی کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت برگزار کرد، بی‌توجهی نسبت به واردات دارو از سوی این وزارتخانه صورت گرفته باشد قابل پیگیری است و حتما در جلسه‌های آینده بررسی خواهد شد.

سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: اگر بعد از جلسه‌هایی کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت برگزار کرد، بی‌توجهی نسبت به واردات دارو از سوی این وزارتخانه صورت گرفته باشد قابل پیگیری است و حتما در جلسه‌های آینده بررسی خواهد شد.
"اکبر رنجبرزاده" در گفت‌وگو با خانه ملت  با اشاره به توزیع داروی ام اس که بدون مطالعات بالینی در داروخانه‌ها عرضه شده اظهار کرد: در بحث‌هایی که کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت داشت بر کنترل دارو پیش از واردات تاکید شد؛ اما ورود دارو به کشور خارج از زنجیره رسمی بحث دیگری است.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس،‌ افزود: از نظر معاون غذا و دارو وزارت بهداشت این است که تمام داروهایی که به کشور وارد می‌شوند مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرند و هیچ دارویی بدون نظارت وارد چرخه دارویی کشور نمی‌شود.
وی با بیان اینکه بحث داروهای ام اس با داروهای دیگر متفاوت است، گفت: نماینده انجمن بیماران ام اس که در کمیسیون بهداشت هم حاضر شد، اظهار کرد که بیماران ام اس از داروهای ساخت داخل کشور رضایت ندارند و داروهای خارجی را اثربخش‌تر می‌دانند، از سوی دیگر برخی از پزشکان نیز این موضوع را تایید کرده‌اند.
رنجبرزاده یادآور شد: در نشست‌هایی که با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم قرار شد هر گونه کوتاهی و قصور در واردات دارو به کشور کنترل شود.
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، احتمال واردات دارو بدون کنترل کیفی به کشور را بعید دانست و افزود:‌ اگر بعد از جلسه‌هایی کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت برگزار کرد، بی‌توجهی نسبت به واردات دارو صورت گرفته باشد قابل پیگیری است و حتما در جلسه‌های آینده بررسی خواهد شد.
 داروی آرژانتینی ام اس که قرار بود به گفته مدیران وزارت بهداشت، بعد از پایان مطالعات بالینی وارد بازار دارویی کشور شود، مجوز توزیع را از چندی قبل دریافت کرده و هم اکنون در تعداد محدودی از داروخانه ها موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha