سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 32706
سلامت نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور گفت: خداوند، کتاب مقدس و آسمانی قرآن را برای هدایت،  افزایش آگاهی و بینش مردم نازل کرد.
 دکتر سید رمضان محسن پور ضمن بیان این مطلب افزود: قرآن بهترین و جامع ترین منبعی است که تمامی اطلاعات موجود در آن در هستی و زندگی انسان ها نقش دارد.
وی خاطر نشان کرد: خداوند در آیاتی از قرآن به نعماتی اشاره دارد که به طور مستقیم با بحث سلامت جامعه در ارتباط است.
وی با اشاره به آیه 5 سوره جاثیه اذعان داشت: خداوند در این آیه به سه نعمت اساسی در زندگی موجودات و انسان ها بر روی کره خاکی، اشاره کرده است.
دکتر محسن پور اضافه کرد: در این آیه خداوند از نور و تغییرات شب و روز ، آب به عنوان مایه هستی بخش و هوا ( اکسیژن) به مثابه سه نعمت برتر برای حفظ سلامت انسان ها یاد کرده است.
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور مجلس خاطر نشان کرد: اگر همه ایام سال روز بود، تمامی موجودات روی زمین بر اثر گرمای طاقت فرسا و مداوم از بین می رفتند، پس این خداوند کریم است که می داند چه چیزی برای انسان بهتر است.
وی تصریح کرد: آب نیز به عنوان عنصری حیات بخش لازمه ادامه زندگی موجودات است.
وی اضافه کرد: همانطور که خداوند در قرآن فرموده، هر جا که آب وجود دارد، حیات هم وجود خواهد داشت، این مسئله در همه تحقیقات علمی نیز به اثبات رسیده است. به نحوی که بخش عظیمی از ساختار موجودات، متشکل از این مایه حیاتی است.
وی تاکید کرد: هر چه در کتاب مقدس قرآن است جنبه عملی و کاربردی در زندگی انسان ها دارد.
وی همچنین اضافه کرد: علم مانند نور و چراغ است و بین افراد بینا و نابینا تفاوت بسیاری است و اینجاست که ما می توانیم ارزش علم را دریابیم.
وی افزود: دانستن، باید همراه با تزکیه نفس باشد یعنی عالم کسی است که دانش خود را فزونی دهد و از آن بهره بگیرد. همان طور که در قرآن نیز آمده شمار کسانی که می دانند بسیار اندک است، پس باید همه ما در تحصیل علم و ادب و فرهنگ و هنر کوشا باشیم.
گفتنی است: سومین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور 13 تا 15 شهریور ماه در دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال برگزاری است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha