سلامت نیوز : مدیركل نظارت و ارزیابی دارو وزارت بهداشت گفت: ماده ژنریك دو داروی جدید بیماران كلیوی مشابه سلسپت است اما این داروها بدون دریافت یارانه با قیمتی ارزانتر وارد بازار شده‌اند.

به گزارش ایسنا دكتر محمدعبده زاده در حاشیه همایش داروسازان كه شب گذشته در مركز همایش‌های رازی برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: ماده ژنریك سلسپت و دو داروی جدید بیماران كلیوی، مایكوفنولیت است. پیش از این انحصار تولید این ماده در داخل كشور در اختیار یكی از شركتهای دارویی بود اما پس از پایان دوران پنج ساله انحصار این شركت، شركتهای دیگری درخواست تولید این ماده را كردند و یكی از داروهای تولید شده از سوی این شركتها سیتووان است كه در داروخانه سیزده آبان عرضه می‌شود.

وی تاكید كرد: تولید داروهایی مانند سلسپت مرحله به مرحله داخل كشور پیش می‌رود و اینگونه برندها از ابتدا به طور كامل در داخل كشور تولید نمی‌شود.

مدیركل نظارت و ارزیابی دارویی وزارت بهداشت در ادامه اظهار كرد: همچنان به داروی سلسپت یارانه اختصاص می‌یابد تا بیماران كلیوی دچار مشكل نشوند. البته همچنان قیمت سلسپت بالاتر از دو داروی دیگر است چرا كه هر برندی قیمت خاص خود را دارد و در این شرایط شركت تولیدكننده این دارو گرانفروشی نمی‌كنند.

عبده‌زاده در پایان اظهار كرد: كاهش یارانه سلسپت را به انجمن بیماران كلیوی اختصاص داده‌ایم البته میزان یارانه این دارو كاهش یافته است. هرچند كه با مسائل دیگری مانند افزایش قیمت ارز و قیمت این نوع داروها موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha