سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 32710
سلامت نیوز :آلودگی هوا یکی از فاکتورهای اصلی در بروز بیماری آسم است.
عضو مرکز تحقیقات ایمونولژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ساکنان مناطق شهری به علت استنشاق آلاینده های موجود در هوا بسیار بیشتر نسبت به روستائیان به بیماری آسم مبتلا می شوند، اظهار داشت:  امروزه به دلیل تغییر سبك زندگی از شیوه زندگی روستایی به شهری در دنیای امروز، شاهد گسترش بیماری‌های غیرواگیر و مزمن همچون آسم و آلرژی نسبت به گذشته هستیم.
دکتر فاطمه بهمنش با اشاره به اینکه بروز التهاب در راه های هوایی  موجب بروز بیماری آسم می شود، افزود: عوامل وراثتی و ژنتیکی  و عوامل محیطی همچون عفونت های ویروسی، استنشاق دود سیگار، برودت هوا، آلرژن های استنشاقی و غذایی نیز می تواند در ابتلاء به بیماری آسم موثر باشد.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس، افزایش خلط، حساس بودن به بوها مانند بوی غذا، بوی عطر و بوی بعضی از گل های تند را از جمله نشانه های این بیماری اعلام کرد و گفت : این بیماری با چهار شدت موعدی، خفیف، متوسط و وخیم در بیماران بروز می کند .
وی گفت: گرده گیاهان، گرد و غبار، كپك، دود سیگار، تغییر دما، برخی غذاها، عفونت سینوس‌ها، ویروس‌ها، عطر، دئودورانت‌ها، آسپیرین و لروفن، احساسات عاطفی شدید، سوزش پشت جناق و بالاخره ورزش از عوامل تشدید کننده بیماری آسم به شمار می رود .
دکتر فاطمه بهمنش استفاده از داروهای کورتون دار استنشاقی را بهترین راه درمان این بیماری عنوان کرد و گفت: استفاده منظم از داروهای تجویزی و اجتناب از حضور در محل های محرک زا، بهترین راه پیشگیری از حملات آسمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha