عضو انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران گفت: مصرف مسكن بیش از 2 روز در هفته به منظور سردرد فرد را به داروهای مسكن وابسته می‌كند.

سلامت نیوز :عضو انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران گفت: مصرف مسكن بیش از 2 روز در هفته به منظور سردرد فرد را به داروهای مسكن وابسته می‌كند.
 
منصوره تقاء در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: افرادی كه سردرد دارند اگر شروع به مصرف مسكن كنند و بیش از حد مصرف كنند به مسكن وابستگی پیدا می‌كنند و متأسفانه افرادی هم هستند كه با خود می‌گویند فكر می‌كنیم امروز دچار سردرد شویم لذا یك مسكن ابتدای صبح می‌خورند كه این موضوع سردرد آنها را شدیدتر می‌كند.

وی با بیان اینكه كنترل مصرف وابستگی به مسكن‌ها به علت سردرد بسیار سخت است، تصریح كرد: تأكید می‌شود افرادی كه سردرد میگرنی دارند باید مراقب باشند كه مسكن زیاد و داروهای ضد میگرنی مانند ارگوتامین زیاد مصرف نكنند كه اگر بیش از 2 روز در هفته برای سردرد خود مسكن مصرف كنند به آن وابسته می‌شوند.

وی اضافه كرد: نرمش و ورزش از نكات مهمی است كه با بالا رفتن سن، فرد به آن بیش از پیش نیاز پیدا می‌كند و همچنین آرتروز گردن با بالا رفتن سن ممكن است شروع ‌شود. لذا كسانی كه مستعد سردرد هستند با این بیماری سردردشان تشدید می‌شود.

وی خاطر نشان كرد: نرمش منظم روزانه از جمله نرمش گردن و در كل داشتن یك برنامه ورزشی منظم موجب كاهش بروز سردرد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha