سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 32724
سلامت نیوز :اهمیت توجه به بیماری های رو به گسترش در جهان و درمان به موقع این بیماری ها سبب شد تا مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، وابسته به پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی، اقدام به تشخیص و درمان اختصاصی بیماری های خانواده هرپس ویروس درکلینیک هرپس (تبخال) این مرکز نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی-ا بن سینا، درمان اختصاصی تبخال، در کلینیک هرپس مرکز فوق تخصصی ابن سینا، پاسخ به نیاز بسیاری از مبتلایان به این بیماری در سراسر کشور است که در جستجوی مرکزی برای کنترل و درمان این بیماری هستند . گفتنی است که فراگیر بودن این بیماری سبب شده تا مجمع جهانی درمان هرپس ( تبخال) یکی از مجامع مهم و فعال بیماری های عفونی در دنیا به شمار رود.

در کلینیک هرپس مرکز فوق تخصصی ابن سینا واقع در خیابان شریعتی ابتدای خیابان یخچال، بیماران ضمن آشنایی با جدیدترین روش های پیشگیری و کنترل بیماری های تبخال، آبله مرغان، زونا،CMV و منونوکلئوز عفونی، با آخرین روش های علمی و تشخیصی، تحت بررسی و درمان قرار می گیرند.

در کلینیک مذکور جدیدترین روش های تشخیصی که در تعداد معدودی از آزمایشگاه های کشور در دسترس می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد و متخصصین عفونی با سابقه فعالیت در زمینه عفونت های ویروسی قبل و حین بارداری، ناباروری و تولیدمثل به ارائه مشاوره های تخصصی به بیماران می پردازند و در موارد ضروری، بیماران ازمشاوره های متخصصان زنان و زایمان، اورولوژی، پوست، روانپزشکی، ایمونولوژی و جنین شناسی بهره مند می شوند.

این مرکز امیدوار است که بتواند گامی موثر در راه شناخت هرچه بهتر، کنترل سریعتر و پیشگیری از انتقال این بیماری برداشته و با ارائه خدمات فوق به نگرانی ها و مشکلات بسیاری از افراد مبتلا به هرپس (تبخال) که سالهاست با این بیماری دست به گریبانند خاتمه دهد.

 لازم به ذكر است كه هرپس یا تبخال به بیماری تاولی و دردناكی گفته می‌شود كه می‌تواند ناحیه لب و دهان یا دستگاه تناسلی را گرفتار كند و بر این اساس به 2 تیپ I و II تقسیم بندی می شود . از آنجایی كه ویروس قادر است به صورت نهفته در بدن باقی بماند، بیمار، حملات مكرر از بروز ضایعات را تجربه می كند كه می تواند بسیار دردناك، مزاحم و مخل فعالیت های اجتماعی، شغلی و شخصی فرد باشد و تشخیص، درمان و پیشگیری از انتقال در این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که می بایست در موارد درگیری تناسلی در  مادر باردار،‌ فرد مبتلا و زایمان آن باید تحت توجه ویژه قرار گیرد .
علاقمندان میتوانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 23519 داخلی 310 (روابط عمومی) تماس بگیرند. گفتنی است که مرکز فوق تخصصی ابن سینا از فروردین ماه به آدرس تهران، خیابان شریعتی، ابتدای خیابان یخچال منتقل شده است و در حال ارایه خدمات به مراجعین محترم در فضایی بسیار مناسب می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha