سلامت نیوز :رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: مسائل زیادی داروسازان كشور را تهدید می‌كند، تعرفه خدمات داروسازی تصویب نشده، هلال احمر بدون رعایت ضوابط در مراكز استانها داروخانه تأسیس می‌كند و جامعه داروسازی از رئیس سازمان غذا و دارو می‌خواهد كه از حقوق این جامعه خدوم دفاع كند.
 
به گزارش فارس، رهبر مژدهی آذر دیشب در مراسم جشن داروسازان كه در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار شد، افزود:‌ 97 درصد داروهای مورد نیاز بیماران در كشور به دست توانمند داروسازان كشور تولید می‌شود، داروسازان در تولید علم و مقالات علمی جایگاه رفیعی نه تنها در گروه پزشكی بلكه در بین تمام گروه‌های علمی دارند.

وی افزود: با وجود این همه افتخارات و با توجه به اینكه بیش از 75 درصد داروسازان كشور در داروخانه‌ها در عرصه خدمات رسانی به مردم هستند، حقوق این قشر زحمتكش مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است، متأسفانه هلال احمر بدون رعایت ضوابط استاندارد به راحتی در مراكز استانها داروخانه تأسیس می‌كند و این مسئله باعث اعتراض جمع زیادی از داروسازان كشور است.

مژدهی آذر ادامه داد: مردم باید از خدمات داروسازان در داروخانه‌ها آگاهی پیدا كنند، تقویت انجمن‌های داروسازی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در صورتی كه تصمیمات مسئولان پشتوانه 14 هزار داروساز را داشته باشد قطعاً موفق‌تر خواهد بود.

وی گفت: بیش از 20 سال است كه با سازمانهای بیمه‌گر درگیر هستیم و اهرم فشاری برای گرفتن حقوق خود نداریم حتی با وجود مشكلات اقتصاد دارو در كشور مالیات بر ارزش افزوده را بر داروها و مكمل‌ها تحمیل كردند كه البته با تلاش انجمن داروسازان ایران حل شد اما انتظار ما از رئیس سازمان غذا و دارو كه از جنس داروسازان است بسیار بیش از این است و از وی می‌خواهیم از حق و حقوق جامعه داروسازان كشور دفاع كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha