سلامت نیوز :نتایج تحقیقی كه در نخستین كنگره بین المللی بیولوژی كاربردی ایران در مشهد ارائه شد، نشان می دهد كه مصرف میوه انار باعث پیشگیری و درمان سرطان پروستات می شود.
دكتر علی انیسیان محقق، با اشاره به اینكه سرطان پروستات یكی از بیماری ای بدخیم مردان است، افزود: ابتلا به سرطان پروستات در مردان بالای 50 سال شایع است.
وی با بیان اینكه سرطان كامل ترین نوع بیماری است كه می توان در آن اثرات پیشگیرانه بازدارنده های شیمیایی را مطالعه كرد، افزود: ایجاد كمترین تاخیر در روند بیماری از طریق فارماكولوژیكی یا تغذیه ای می تواند تاثیر بسزایی در زندگی افراد سرطانی داشته باشد.
وی با اشاره به اینكه استفاده از آنتی اكسیدان های تغذیه ای به عنوان پیشگیری كننده های شیمیایی مورد بررسی قرار گرفته اند، افزود: میوه انار ضمن دارا بودن خواص قوی آنتی اكسیدانی می تواند به عنوان یك ضد التهاب و ضد سرطان نیز عمل كند.
وی با اشاره به نتایج این تحقیق گفت: بر طبق مطالعات انجام شده میوه انار از طریق ایجاد اخلال در چرخه كیناز و مهار رشد سلولی و در نتیجه مهار سلول های بسیار مهاجم در سرطان پروستات انسانی می شود.
دكتر انیسیان گفت: تجویز خوراكی عصاره میوه انار در موش های مورد آزمایش باعث رشد تومور به همراه كاهش ترشح آنتی ژن اختصاصی پروستات در سرم شده است.
وی اظهار داشت: نتایج این تحقیق نشان می دهد كه مصرف میوه انار سرطان پروستات را به تاخیر می افكند كه خود باعث طولانی تر شدن زندگی بیمار و بهبود كیفیت آن می شود.
گفتنی است: این تحقیق تحت عنوان كاربرد میوه انار در پیشگیری از سرطان پروستات توسط دكترعلی انیسیان به اتفاق همكارانش انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha