سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 32736
سلامت نیوز : یك نماینده مجلس در خصوص شماره‌گذاری خودروی روآ كه قرار است تا پایان شهریور شماره‌گذاری شود، گفت: شماره‌گذاری خودروی روآ اشكال دارد و نباید اجازه داد كه خودروهای غیر استاندارد وارد بازار شوند.
 
حسن تأمینی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص شماره‌گذاری خودروی روآ كه به ترمز ای‌بی‌اس و كیسه هوا مجهز نیست، اظهار داشت: این موضوعی است كه در كمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بحث قرار گرفته است و ما از كمیسیون صنایع خواسته‌ایم كه راجع به این قضیه پیگیری كند و توضیحاتی را ارائه دهد.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینكه بر روی استانداردسازی خودروها در خصوص سوخت و آلودگی هوا كارهایی انجام شده است، ولی قابل پذیرش نیست كه ما ماشینی تولید كنیم كه ترمز ای‌بی‌اس و كیسه هوا نداشته باشد.

تأمینی با بیان اینكه باید برای جان مردم ارزش قائل باشیم، افزود: كمیسیون صنایع و معادن در جریان این امر نبوده كه توافق میان ستاد حمل و نقل و سوخت و راهور ناجا در مورد شماره‌گذاری روآ به چه شكل بوده است؛ آیا در توافق آمده است كه روآ به كیسه هوا و ترمز ای‌بی‌اس مجهز می‌شود یا خیر.

عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت: در هر صورت شماره‌گذاری روآ اشكال دارد و نباید اجازه داد كه خودروهای غیر استاندارد وارد بازار شوند.

تأمینی در پایان خاطرنشان كرد: راهور ناجا نباید خودروی روآ را شماره‌گذاری كند چرا كه وقتی به آمار تصادفات خودروهایی كه ترمز ای‌بی‌اس ندارند، مراجعه كنیم، متوجه می‌شویم كه تلفات این‌گونه خودروها در مقایسه با خودروهای دیگر بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha