سلامت نیوز :یك داروساز گفت: 90 درصد داروسازان كشور در عرصه خدمات و در داروخانه‌ها فعالیت می‌كنند اما باید اعتراف كنیم كیفیت خدمات این مراكز به مردم مطلوب نیست و ما از نوآوری در ارائه خدمات مناسب در داروخانه‌ها به مردم غفلت كرده‌ایم.
 
به گزارش فارس، عباس كبریایی زاده، مدیر كل اسبق داروی وزارت بهداشت دیشب در مراسم جشن داروسازان در سالن همایش رازی تهران افزود: قرن 21 را قرن سلامت و بیوتكنولوژی نامگذاری كرده‌اند، پیام این نامگذاری این است كه تا چند سال آینده افراد گروه پزشكی كه از دانش پیامهای درون سلولی و بیوتكنولوژی برخوردار نباشند،بی سواد محسوب می‌شوند.

وی گفت: جامعه داروسازی كشور در عرصه‌های مختلفی از جمله تولید علم و تولید داروهای مورد نیاز كشور موفقیتهای بزرگی طی سالهای اخیر داشته است، در عرصه تولید علم در حالی كه رشد تولید علم كشور ما جزء بالاترین رشدها در دنیا در بین تولیدكنندگان علم نیز گروه شیمی و داروسازی در بین دانشمندان ایرانی با بیشترین تعداد مقاله حرف اول را می‌زنند.

كبریایی زاده افزود: هم اكنون از بین 13 مولكول پر مصرف دارویی در عرصه بیوتكنولوژی دارویی در دنیا 7 مولكول در كشور ما تولید می‌شود.

وی گفت: اما باید اعتراف كنیم كه در عرصه ارائه خدمات به مردم و نوآوری در این عرصه تلاش نكرده‌ایم، بیش از 90 درصد داروسازان كشور در داروخانه‌ها و در عرصه خدمات مشغول فعالیت هستند اما امروز یكی از نیازهای ما تحول عظیم در حوزه خدمات دارویی به مردم است تا بتوانیم جایگاه متناسب با شأن علمی و مهارتی داروسازان كشور را در بین مردم داشته باشیم.

مدیر كل اسبق داروی وزارت بهداشت ادامه داد: 13 تا 14 هزار داروساز در كشور داریم و فارغ التحصیلان داروسازی كشور با علمی كه دارند می توانند منشأ خدمات بزرگی برای ارتقای سلامت مردم باشند اما ضعف ما در ارائه این خدمات باعث شده تا گروهی با هجمه بیهوده و گاه همراه با نادانی به جایگاه داروسازان كشور آسیب برسانند.


محمدرضا شانه ساز، معاون دارویی سازمان غذا و داروی ایران نیز در این مراسم گفت: یكی از برنامه‌های مهم سازمان غذا و دارو این است كه كارهای مربوط به صنف داروسازی و كارهای علمی داروسازی را به انجمن ها واگذار كنیم كه مقدمات این كار در سازمان غذا و دارو فراهم شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: سوالی كه اكنون مطرح است این است كه با وجود این همه افتخارات كه داروسازان در كشور كسب كرده‌اند چرا در عرصه احقاق حقوق قانونی خود ناتوان هستیم، آیا كسانی با ما داروسازان دشمنی دارند یا خلائی در كار ما هست. من معتقدم در كار ما داروسازان خلائی وجود
 دارد و اگر بهتر از این كه امروز هستیم باشیم به حقوق حقه مان خواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha