سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 32738
سلامت نیوز :رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: داروسازان جزئی از تیم ارائه كننده خدمات سلامت به مردم هستند و باید مانند پزشكان به مردم مشاوره و خدمات بدهند و مانند پزشكان هم ویزیت بگیرند و این تعرفه‌های 500 یا 700 تومانی توهین به داروسازان كشور است.
 
به گزارش فارس، حمید خویی دیشب در مراسم جشن داروسازان كه در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار شد، افزود: با مسائلی كه برخی مسئولان برای داروسازان ایجاد كرده‌اند از آینده داروسازی كشور نگران هستیم، وضعیت داروسازان ایران بحرانی است.
 
وی گفت: یكی از مشكلات مزمن داروسازان كشور تعریف ناشدگی در نظام سلامت است، حدود اختیاران داروسازان در نظام سلامت به درستی و شفافیت تعریف نشده است و این مسئله جوانان تازه وارد به این حرفه را دچار سردگمی می‌كند زیرا بعد از 6 سال درس‌خواندن باید دنبال بازار كار بگردند.‌

خویی ادامه داد: برخی مسئلولان هر از گاهی مشكلی را برای جامعه داروسازان كشور ایجاد می‌كنند، مسئله تعرفه داروخانه ها یك مسئله مهم و اساسی است چطور یك پزشك باید ویزیت 15 هزار تومانی بگیرد و منشی پزشك برای تشكیل پرونده دو دقیقه‌ای 3 هزار تومان دریافت كند آن وقت تعرفه خدمات داروساز با رقم 500 هزار تومان این قدر مسئله ساز است.

وی گفت: تعرفه 500، 700 یا 900 تومانی خدمات داروسازان در داروخانه‌ها توهین به داروسازان كشور است اما ببینید 2 یا 3 سال است برای این رقم ناچیز چه جنجالی درست كرده‌اند در حالی كه داروساز باید در داروخانه به مردم مشاوره و خدمات مناسب ارائه كند و مانند پزشك هم حق ویزیت بگیرد.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: همه 14 هزار داروساز كشور باید برای رفع مشكلات متحد شوند، نباید بگذاریم به حیثیت داروسازان توهین و تعرض كنند، فرصت‌ها دارد از بین می‌رود و آیندگان به خاطر كوتاهی امروز ما را سرزنش خواهند كرد.

وی افزود: حتی برخی می‌خواهند با انشار اخبار دروغ خدمات افتخار آفرین داروخانه‌های بیمارستانی، بالینی و دولتی را كه مسئولیت سنگین آموزش داروسازان را نیز به عهده دارند زیر سوال ببرند تا به جامعه داروسازان آسیب برسانند اما ما باید با اخلاق مداری و ارائه خدمات با كیفیت از این تهدیدها عبور كنیم.

خویی گفت: متأسفانه 55 درصد داروخانه‌های كشور در دست مالكانی است كه دغدغه حیثیت داروسازی ندارند و فقط به فكر سود هستند و همین ها هستند كه موجب وهن جامعه داروسازی كشور می‌شوند،‌ وقت تنگ است و تهدیدهای كه همیشه از آن صحبت می‌كردیم حالا پشت گوشمان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha