سلامت نیوز :رییس انجمن داروسازان ایران گفت: متاسفانه سازمان هلال احمر بدون رعایت ضوابط در مراكز استانها داروخانه تاسیس می‌كند كه این كار باعث اعتراض بسیاری از داروسازان شده است.

به گزارش ایسنا، دكتر رهبر مژدهی آذر در همایش داروسازان افزود: حدود 75 درصد از داروسازان در داروخانه‌ها فعال هستند و حتی در دورترین نقاط كشور نیز به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی اظهار كرد: با وجود تحریم‌ها صادرات دارو همچنان ادامه دارد و به حدود 80 میلیون دلار رسیده است.

رییس انجمن داروسازان ایران درباره مالیات بر ارزش افزوده بر داروها و مكمل‌های غذایی گفت: به تشخیص وزارت بهداشت از داروها و مكمل‌های غذایی مورد تایید این وزارتخانه نباید مالیات بر ارزش افزوده گرفته شود اما وزارت اقتصاد و دارایی به جای مشورت با وزارت بهداشت در این زمینه با معاونت حقوقی ریاست جمهوری مذاكره كرده و متاسفانه از مكمل‌های غذایی و داروها مالیات بر ارزش افزوده دریافت كرد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه پس از رایزنی‌های زیاد قرار شد كه از مكمل‌های غذایی و داروها مالیات بر ارزش افزوده گرفته نشود البته چه بسا باید مالیات اخذ شده نیز پس داده شود.

مژدهی آذر با اشاره به فعالیت داروسازان در داروخانه‌ها اظهار كرد: متاسفانه مسئولان به حساسیت شغلی داروسازان توجهی ندارند. این در حالی است كه در سال 2008 داروسازی بهترین و مهمترین شغل در جهان شناخته شده بود.

وی تاكید كرد: داروسازان كشور انتظار دارند كه به خدمات آنها ارج نهاده شود و علاوه بر آن لازم است مردم نیز در این زمینه بیشتر آگاه شوند.

مژدهی آذر در پایان خواستار تقویت انجمن‌های داروسازی شد و گفت: اگر 14 هزار داروساز با یكدیگر متحد باشند برخی سازمانها نمی‌توانند غیرقانونی عمل و حقوق آنها را پایمال كنند. به عنوان نمونه حدود 30 سال است كه با صندوق‌های بیمه در زمینه پرداخت مطالبات داروسازان مشكلاتی داریم در این شرایط بهترین وسیله برای دستیابی به مطالبات داروسازان همبستگی آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha