سلامت نیوز :براساس بررسی اپیدمیولوژیك صورت گرفته توسط واحد بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ، دانش آموزان مدارس ابتدایی بیشترین آمار حوادث را در بین سایر مقاطع  داشته اند.
 به منظور شناسایی و پیشگیری از حوادثی كه منجر به بروز آسیب در دانش آموزان می شود ، واحد بهداشت مدارس دانشگاه اقدام به بررسی اپیدمیولوژیك حوادث در 20 مدرسه استان فارس در هر سه مقطع تحصیلی کرد كه براساس آن مشخص شد بیشترین آمار حوادث در مدارس ابتدایی و از بین آنها مربوط به دانش آموزان كلاس پنجمی است.
براساس این بررسی كه از طریق پرسشنامه صورت گرفت 47 درصد این حوادث در فصل پاییز اتفاق افتاده است كه 58 درصد آنها در پسران بوده است. سرخوردن با 3/32 درصد بیشترین علت حادثه ها و دست با 2/41 درصد ، بیشترین عضو آسیب دیده در بین دانش آموزان استان فارس گزارش شده است
همچنین بیشترین محل وقوع حادثه نیز با 4/58 درصد محوطه مدرسه گزارش شده و از 17 مورد مرگ در اثر سوانح و حوادث در سال تحصیلی مورد مطالعه، 11 مورد آن مربوط به دانش آموزان مقطع ابتدای می باشد.
گفتنی است: مدرسه به عنوان مكانی مطمئن در پرورش دانش آموزان نقش بسیار مهمی را ایفا می كند و ایجاد محیط بهداشتی و سالم آموزشی می تواند در حفظ و تامین تندرستی و سلامت دانش آموزان نقش داشته و از ابتلا به بیماری و ایجاد حوادث در آنان جلوگیری نماید بنابراین دستیابی به میزان بروز سوانح و حوادث و علل آن جهت برنامه ریزی اصولی برای پیشگیری از حوادث ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha