سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 32749
سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران گفت: بیماری‌های قلبی سالانه 1.5 میلیون سال از عمر ایرانیان كم می كنند و با ادامه روند رو به گسترش بروز بیماری‌های قلبی و عروقی سالهای آینده با سونامی این بیماری در كشور مواجه می‌شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، باقر لاریجانی امروز در سالن همایش بیمارستان قلب شهید رجایی در جمع پزشكان و كاركنان بیمارستان اظهار داشت: بار بیماری‌های قلب و عروق بسیار جدی است به طوری كه در مطالعه‌ای كه وزارت بهداشت طی چند سال اخیر انجام داد. میزان مرگ و میر بعد از حوادث و بیماری‌های روانی بیماری قلبی مقام سوم را دارد. به طوری كه یك و نیم میلیون سال عمر مفید مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
وی اضافه كرد: سرمایه گذاری برای مبارزه با بیماری‌ها باید افزایش یابد. بیماری‌های كه در كشور اپیدمی بیشتری دارند و در سال‌های آینده با سونامی بزرگی از آنها مواجه می‌شویم.
 
لاریجانی با اشاره به اینكه بیمارستان قلب شهید رجایی هنوز مامنی برای بستری بیماران قلب و عروقی از اقصی نقاط كشور است ادامه داد: این مجموعه حتی بیش از تعداد تخت مصوب خود در حال فعالیت است.
 
وی گفت: باید برای مجموعه اقدامات خدمات قلب و عروق در كشور نقشه روشنی داشته باشیم و اگر بخواهیم توسعه همه جانبه ایجاد كنیم باید همه جنبه‌ها را در نظر بگیریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران اذعان داشت یكی از چیزهایی كه اساتید برجسته باید به آن توجه كنند آموزش مردم است چرا كه بدون آموزش خیلی نمی‌شود جلوی پیشرفت بیماری‌ها را گرفت. همچنین در نقش نظام خدمات هم توجه ویژه‌ای به این مسئله با عنوان سواد سلامت مطرح است.
 
وی افزود: به عنوان مثال مطالعه‌ای كه اخیرا در مجله لنست چاپ شد كنترل دیابت در روستاهای ایران بهتر از شهرها است و بهرورزان ما نقش موثری دارند. چرا كه توجه به آموزش عمومی بیشتر است كه امیدواریم با كمك اساتید این سامانه سامان پیدا كند.
 
وی بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی را از مراكز مهم ارائه خدمات قلب و عروق عنوان كرد و افزود: بیمار زمانی كه از بیمارستان می‌رود. باید یك بسته آموزشی خوب در اختیارش قرار گیرد تا با رعایت یكسری موارد به درمان خود كمك كند.
 
لاریجانی به سفارش دانشگاه علوم پزشكی تهران اشاره كرد و گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشكی تهران 2 هزار و 28 عضو هیئت علمی دارد همچنین 7 هزار دانشجو در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند و 50 درصد تحصیلات تكمیلی در این دانشگاه انجام می‌شود. این دانشگاه 81 مركز تحقیقاتی، 3 مركز پژوهشی، 3 مركز رشد و 44 مجله علمی دارد. همچنین طی اعلام اخیر 4 دانشمند برتر كشور از مجموعه دانشگاه علوم پزشكی تهران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha