سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر از اهدای 350 میلیارد ریال كمك نقدی مردم كشورمان به قحطی‌زدگان سومالیایی خبر داد.

ابوالحسن فقیه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پس از دعوت دفتر مقام معظم رهبری برای كمك به قحطی زدگان سومالیایی از مردم نوعدوست كشورمان برای اهدای كمك‌های نقدی و غیر نقدی خود به ملت مسلمان سومالی، مردم ایران نیز در حضوری گرم، سرشار از عاطفه و با احساس مسئولیت بار دیگر مهرورزی و انساندوستی خود را به رخ جهانیان كشیدند.

وی در خصوص میزان كمك‌های نقدی مردم به قحطی‌زدگان افزود: كمك‌های نقدی مردم از طریق واریز وجوه به شماره حساب‌های بانكی اعلام شده از سوی جمعیت هلال‌احمر و نیز اهدای وجوه به صندوق‌های جمعیت هلال‌احمر انجام شد و تاكنون مبلغ 350 میلیارد ریال از محل این كمك‌ها جمع آوری شده است.

فقیه بیان كرد: با توجه به اینكه زندگی مردم سومالی به دلیل كمبود شدید غذا و دارو با بحران خطرناك مواجه است، جمعیت هلال‌احمر وجوه جمع‌آوری شده از محل كمك‌های مردمی را به خرید مواد غذایی و دارویی اختصاص داده است و با خرید و ارسال غذا و دارو به سومالی توانسته‌ایم بخش مهمی از نیازهای ضروری مردم مصیبت‌زده سومالی را در بخش‌های زیستی و بهداشتی تامین كنیم.

* فعالیت 6 اردوگاه امدادی و بهداشتی جمعیت هلال‌احمر ایران در سومالی

وی از فعالیت 6 اردوگاه امدادی و بهداشتی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در سومالی خبر داد و ابراز امیدواری كرد جمعیت هلال‌احمر در آینده نزدیك با استفاده از كشتی و از راه دریا نیز بتواند مواد غذایی و دارویی را با حجم بیشتر روانه سومالی كند.

فقیه خاطرنشان كرد: با توجه به ادامه روند خشكسالی و قحطی در سومالی و با عنایت به برنامه‌ریزی بلند مدت جمعیت هلال‌احمر ایران برای كمك‌رسانی به مردم سومالی، نحوه هزینه‌كرد كمك‌های جمعیت هلال‌احمر و مردم شریف ایران به تدریج به اطلاع عموم می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha