سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشكی تبریز گفت : میكروب و باكتری تهدیدی جدی برای جوامع بشریت محسوب می شود و مصرف غیر منطقی آنتی بیوتیك تهدیدی برای جان انسان هاست .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ،‌ علیرضا یعقوبی روز - سه شنبه - در مراسم گشایش نخستین كنگره باكتری شناسی پزشكی ایران افزود: شاخص بهداشتی كشور ما در جهان در بهترین رتبه قرار دارد و سرانه هزینه ها نسبت به سایر كشورها پایین است ولی كارآیی خیلی زیاد نیست .

وی خاطرنشان كرد : انسان در سده اخیر پیشرفت های مهمی در علوم و تكنولوژی داشته و سیر بیماری بشر تغییر كرده است، با این حال بیماری عفونی مشكلات فراوانی را برای انسان ها به وجود آورده است .

یعقوبی ادامه داد: امروزه بیماری های قلبی و عروقی ، حوادث و بیماری های عفونی تهدید كننده حیات انسان هستند و حتی میكروب ها در بیماری قلبی و عروقی دخیل هستند و ارگانیسم خاصی موجب بیماری های قلبی و عروقی و برخی دیگر از انواع بیماری می شود .

رییس دانشگاه علوم پزشكی تبریز اظهار داشت : سازمان جهانی بهداشت امسال را سال مقابله با مقاومت میكروبی اعلام كرده است كه به عنوان تهدیدی جدیدی برای سلامت جوامع بشری تلقی می شود و احتمال برگشت حملات میكروبی به خاطر سوء مصرف آنتی بیوتیك است .

وی خاطرنشان كرد : اقدامات بهداشتی در جهت مبارزه با میكروب های بیماری زا باید مد نظرقرار گیرند و در این راستا هزینه ها نیز باید در نظر داشت چرا كه در اغلب موارد بیماری های ساده با مصرف چند آنتی بیوتیك مناسب بهبود می یابند از این رو مصرف بیش از حد آنتی بیوتیك برای درمان بیماری لازم نیست چرا كه مصرف آنها موجب ایجاد مقاومت دارویی در بدن می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha