سلامت نیوز: درمان و آموزش پزشكی گفت: همانند درمان رایگان مصدومان تصادف ها، می توان با همراهی سازمان های بیمه گر و دولت، درمان بیماران قلبی را نیز رایگان انجام داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مرضیه وحیددستجردی روز سه شنبه در آیین افتتاح بخش های جدید بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی تهران افزود: بیماری های قلبی و عروقی، عامل نخست مرگ و میرها در كشور به شمار می روند بنابراین باید برنامه ریزی خوبی برای كنترل این بیماری انجام شود.

وی اظهار داشت: توسعه بخش های قلب بیمارستانی و تربیت نیروهای متخصص برای كنترل بیماری های قلبی، كافی نیست بلكه باید بتوان خدمات بهداشتی مناسبی نیز ارایه داد.
وزیر بهداشت خاطرنشان كرد بیمارستان شهید رجایی با داشتن 94 عضو هیات علمی و 200 دستیار تخصصی و فوق تخصصی، یكی از گنجینه نیروهای انسانی كشور به شمار می رود.

دستجردی گفت: پرداخت از جیب مردم باید كاهش یابد اما اكنون مشكلاتی در زمینه اعتبارات داریم كه باید این مشكلات برطرف شود.

**بیمارستان رجایی نخستین بیمارستان هیات امنایی كشور خواهد بود

وزیر بهداشت خاطرنشان كرد اكنون با همیاری معاونت راهبردی ریاست جمهوری در نظر است این بیمارستان در سال جاری به عنوان نخستین بیمارستان هیات امنایی تمام وقت، معرفی شود كه در این صورت پرداخت ها به بیمارستان واقعی تر خواهد شد.

دستجردی افزود: امیدواریم در همه نقاط كشور، مركز كاملی مانند بیمارستان شهید رجایی راه اندازی كنیم اما اجرای این كار به حمایت و اعتبار نیاز دارد.
وی اظهار داشت: امیدواریم در سفرهای استانی، بخش های توسعه بیمارستانی قلب در داخل مجموعه بیمارستان شهید رجایی انجام شود، وزارت بهداشت نیز برای این بیمارستان اعتبارات خاصی اختصاص خواهد داد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم سه میلیارد دلار كه مجلس شورای اسلامی برای وزارت بهداشت در نظر گرفته است، زودتر در این وزارتخانه قرار گیرد تا بخشی از آن را برای توسعه بیمارستان قلب شهید رجایی درنظر بگیریم تا این بیمارستان به عنوان یك مركز نمونه در جهان مطرح شود.

دستجردی افزود: اگر بیمه ها در سایر بیماری ها نیز پرداخت هزینه ها را تقبل كنند، بیماران بدون پرداخت هزینه می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند.
وی تاكید كرد طبق مصوبه برنامه پنجم توسعه، هزینه پرداختی از سوی مردم باید به 30 درصد برسد.
وزیر بهداشت گفت: امیدواریم با كمك معاونت درمان راهبردی رییس جمهوری و بازدید آنان، بتوانیم در هر استانی نمونه ای از بیمارستان قلبی ایجاد كنیم.

**ورود غیرقانونی اتباع بیگانه عامل بروز وبا

وزیر بهداشت گفت: در ایام اخیر با ورود غیرقانونی اتباع خارجی، در برخی نقاط كشور بیماری وبا مشاهده شده است.
دستجردی افزود: پیگیری های وزارت بهداشت نشان داد منشای ابتلای این بیماری، آلوده بودن سبزی ها و صیفی ها با ورود غیرقانونی اتباع بیگانه است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای انتظامی و استانداری ها در حال پیگیری ورود غیرقانونی اتباع بیگانه هستند.

وزیر بهداشت در ادامه توصیه هایی در زمینه بیماری های تابستانی ارایه كرد و گفت: مردم باید هشدارهای بهداشتی را در همه طول سال به ویژه فصل گرما رعایت كرده و آب لوله كشی را مصرف كنند چراكه احتمال آلودگی آب غیرلوله كشی بسیار زیاد است.

دستجردی از مردم خواست از مصرف سبزی و صیفی بدون گذراندن مراحل چهارگانه شستشو و نیز خرید از دست فروش ها خودداری كنند.
به گفته وی، احتمال آلوده بودن محصولات عرضه شده توسط دست فروش ها به آلودگی های انگلی، وجود دارد و می تواند موجب عفونت های روده ای و حتی وبا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha