چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 32760
سلامت نیوز: قبل از این‌كه تصمیم به ازدواج بگیرید باید ببینید ‌چقدر حاضرید با مشكلات احتمالی كنار بیایید. یادتان نرود زندگی با هر آدمی مشكلات خودش را دارد اما شما باید با كسی زیر یك سقف بروید كه تحمل ساختن با مشكلاتش را دارید.

زندگی زیر یك سقف فقط به یك احساس وابسته نیست؛ این تصمیم خیلی سخت‌تر از آن است كه فكرش را می‌كنید. اگر بی‌پروا پیش بروید و واقعیت را نادیده بگیرید، خیلی زود با مشكلاتی روبه‌رو می‌شوید كه نه‌‌می‌توانید حل‌شان كنید و نه اینكه از شرشان خلاص شوید. تمام مشكلاتی كه در دوره نامزدی به سادگی از آن‌ها می‌گذشتید یا این‌كه با یك قهر چند ساعته به آن‌ها پاسخ می‌دادید، بعد از ازدواج می‌توانند برای‌تان به یك دردسر بزرگ تبدیل شوند. برای فرار از دردسرهای بعدی، بهتر است همین حالا با مشكلات، ارتباط‌تان و سختی‌های زندگی مشترك‌تان روبه‌رو شوید. شاید روبه‌رو شدن با تمام چیزهایی كه سعی می‌كردید نادیده‌شان بگیرید كار آسانی نباشد اما اگر پیش از زندگی زیر یك سقف، چند قدم بردارید می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید و موفق‌تر پیش بروید.

اولین گام حرف زدن است

اگر شما نگرانی‌هایی مربوط به نظافت، كارهای روزمره، هزینه نگهداری و تعمیر و خرج خانه یا خلق و خوی فرد مقابل‌تان را دارید، لحظه‌ای درنگ نكنید همین حالا سعی كنید در مورد نگرانی‌های‌تان با هم حرف بزنید و به نتیجه برسید. خیلی از موضوعاتی كه الان ساده می‌گیرید بعد از ازدواج به یكی از نگرانی‌های اصلی و دلایل دعواهای‌تان تبدیل می‌شوند. اگر شما به دلیل ترس از ایجاد تنش در دوره نامزدی‌تان از روشن‌كردن این خط قرمزها پرهیز می‌كنید، باید مقاوم‌تر شوید و به دلیل ترس از دعوای امروز مشكلات آینده را به جان نخرید. واقعیت این است كه چه در موردشان صحبت كنید و چه نه، دیر یا زود باید با این مشكلات روبه‌رو شوید. شما می‌توانید بحث‌تان را با گفت‌وگو در مورد آمادگی‌تان برای زندگی مشترك شروع كنید و در مناسب‌ترین زمان در مورد دغدغه‌های‌تان هم صحبت كرده و تصمیم بگیرید.

نزدیك‌تر به او باشید

دوره نامزدی تا حدودی می‌تواند برای‌تان شناخت به همراه بیاورد اما بهترین زمان شناخت طرف مقابل برای شما، دوره عقد است. از مسافرت‌های طولانی مدت این دوره صرف‌نظر نكنید یا این‌كه پیش از شروع تمام و كمال زندگی مشترك، گاهی چند روزی را در خانه همسرتان بگذرانید. در خانه او می‌توانید شیوه واقعی زندگی‌اش را ببینید و رفتارهایی را مشاهده كنید كه شاید در یك معاشرت كوتاه مدت از او سر نمی‌زده است. یادتان نرود ماه‌های قبل از ازدواج فقط برای خوشگذرانی و قرارهای رستوران‌گردی نیست بلكه باید در این دوره تمركزتان را روی شناخت عادت‌ها و رفتارهای طرف مقابل‌تان منعطف كنید.

چقدر حاضرید از خودتان هزینه كنید؟

باید سختی همه آن چیزهایی را كه می‌پذیرید به جان بخرید. قبل از این‌كه تصمیم به ازدواج بگیرید باید ببینید ‌چقدر حاضرید با مشكلات احتمالی كنار بیایید. یادتان نرود زندگی با هر آدمی مشكلات خودش را دارد اما شما باید با كسی زیر یك سقف بروید كه تحمل ساختن با مشكلاتش را دارید. آیا او یك كارمند است و اوضاع مالی معمولی‌ای دارد یا این‌كه كار آزاد دارد تا دیروقت كار می‌كند؟ آیا خانواده‌ای سنتی و سختگیر دارد یا این‌كه خانواده‌اش می‌توانند با شما و عاد‌‌ت‌تان كنار بیایند و...

خط قرمزها را ببینید

زندگی مشترك بدون فداكاری و كنار آمدن معنایی ندارد. شما قطعا به‌ دلیل دوست داشتن همسرتان از خیلی علائق و كارهای‌تان كوتاه می‌آیید اما قبل از آن‌كه تعهدی برای تغییر یا كوتاه آمدن بدهید، باید تكلیف خودتان را روشن كنید. در این مورد نیاز به یك گفت‌وگوی مفصل دارید. از كدام یك از خواسته‌های‌تان نمی‌توانید بگذرید و كدام یك برای‌تان اهمیت كمتری دارد. همینطور باید مشخص كنید خودتان از همسرتان چه انتظاراتی دارید و او تا چه حد می‌تواند به خاطر شما كوتاه بیاید. حتما در این گفت‌وگو خط قرمزهایی مشخص می‌شود كه هیچ كدام از شما نمی‌توانید با آن كنار بیایید. آیا پذیرش این موضوعات بدون این‌كه تغییری كند برای‌تان امكان‌پذیر است، آیا همسرتان می‌تواند شما را بدون این تغییرات بپذیرد؟ اگر ذره‌ای در این مورد تردید دارید، حتما تردیدتان را جدی بگیرید و بیشتر به شروع این زندگی فكر كنید.

در مورد خانه‌داری به توافق برسید

اگر این موضوع را سرسری بگیرید، خیلی راحت به موضوع دعواهای مداوم تبدیل می‌شود و رابطه‌تان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در مورد كارهای خانه و انجام دادن‌شان به تفاهم برسید و نگذارید همین كارهای روزمره و هر روزه برای‌تان دردسر درست كنند. چه كارهایی در توان شماست و چه كارهایی را همسرتان بهتر از شما می‌تواند انجام دهد. آیا قرار است یك نیروی كمكی بعد ازدواج به یاری‌تان بیاید یا این‌كه تمام كارها را شما با همكاری هم باید انجام دهید. سعی كنید جوانب انصاف را رعایت كنید. كدام یك از شما بیرون از خانه مشغول‌تر است و خسته‌تر به خانه برمی‌گردد یا این‌كه كدام یك از شما مهارت بیشتری در آشپزی یا برخی ریزه كاری‌ها دارد؟ سعی كنید قبل از ازدواج یك تقسیم كار فرضی را درنظر بگیرید و بعد از ازدواج آن را تكمیل كنید. اگر قصد كار كردن بیرون از خانه را ندارید، قبل از زیر یك سقف رفتن تكلیف این موضوع را با همسرتان روشن كنید و اجازه ندهید كه خانه داری و بی‌درآمد‌بودن شما در زندگی‌تان مشكل ایجاد كند و به یك سركوفت هر روزه تبدیل شود.

استقلال‌تان را حفظ كنید

حركت در كنار یك فرد دیگر نباید توان تنها رفتن را از شما بگیرد. درست است كه بعد از ازدواج بیشتر لحظه‌های شما با هم می‌گذرد و برای همسرتان بیشتر از هر كس دیگری وقت خواهید گذاشت اما شما نمی‌توانید از میان تمام آدم‌های دنیا تنها و تنها با او زندگی كنید. هنوز هم نیاز به این دارید كه مسیر پیشرفت‌تان را طی كنید و در كار، تحصیل یا علایق‌تان پیشرفت كنید یا این‌كه با دوستان و اطرافیان‌تان وقت بگذرانید و گاهی بدون او در این جمع‌ها شركت كنید. شاید در دوره نامزدی آنقدر هیجان زده باشید كه نتوانید لحظه‌ای هم از او جدا شوید یا از فكر كردن به او دست بردارید اما بهتر است كمی خودتان را كنترل كنید و از همان زمان نامزدی به او نشان دهید كه در زندگی‌تان چیزهای با ارزش دیگری هم دارید و نمی‌توانید به‌خاطر ازدواج‌تان از همه داشته‌های‌تان بگذرید.

محدودیت‌های‌تان را روشن كنید

در مورد محل، شیوه زندگی و برنامه‌های آینده‌تان صحبت كنید. شاید او برای به دست آوردن شما حاضر شده باشد برای مدتی در شهر مورد علاقه شما زندگی كند یا این‌كه سبك زندگی شما را بپذیرد. این موضوع وقتی پررنگ‌تر می‌شود كه همسر شما همشهری شما نباشد یا این‌كه شغلی داشته باشد كه به خاطرش نتواند همیشه در یك شهر زندگی كند. آیا شما بعد از چند سال می‌توانید این تغییر را بپذیرید؟  اگر مطمئن هستید كه دوست ندارید از زندگی در شهرتان صرف‌نظر كنید حتما این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید و با بیان كردن دلایل‌تان او را قانع كنید كه به هیچ وجه و در هیچ شرایطی نمی‌توانید محل زندگی‌تان را تغییر دهید. آیا بعد از اعلام قاطعانه این تصمیم باز هم او بدون تردید به زندگی با شما فكر می‌كند. به‌‌خاطر ترس از ‌دست دادن او این موضوع را نادیده نگیرید. یادتان باشد جدایی قبل از ازدواج به شما آسیبی بسیار كمتر از جدایی بعد از سال‌ها زندگی خواهد زد.
منبع :برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha