سلامت نیوز :کارشناس بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: بهتر است مادران باردار مكالمه با گوشی تلفن همراه را كاهش دهند.
مهندس علی گورانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خانم های باردار مانند كودكان در گروه های پرخطر قرار دارند و باید تا جایی كه امكان دارد زمان استفاده از تلفن همراه کوتاه باشد به طوری که یک فرد تنها ساعاتی از روز را از تلفن همراه استفاده کند.
وی افزود: گوشی‌های تلفن‌ همراه از خودشان موج‌هایی حاوی انرژی، ساطع می‌کنند و نباید به تلفن همراه به عنوان وسیله‌ای بی‌خطر نگاه کرد و هرکس هراندازه که تمایل داشت از آن استفاده کند، بلکه کاربرد تلفن همراه باید کنترل شده و محدود باشد.
وی تصریح کرد: مادران باردار باید در استفاده از تلفن همراه سه اصل فاصله، زمان و حفاظ را رعایت كنند و توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد سعی کنند در حین استفاده از تلفن همراه فاصله 2 تا 3 سانتی‌متری را رعایت کرده و از hands free استفاده كنند.
کارشناس بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت، اثرات تداخل استفاده از تلفن همراه و وسایل دیگر مانند مایکروویو و دستگاه‌های پزشکی را بسیار مهم دانست و گفت: تداخل استفاده از تلفن همراه و وسایل یاد شده اثرات سوء امواج تلفن همراه را تشدید می‌کند که این امر برای سلامتی خطرناک است.
وی در پایان با اشاره به این که کودکان نیز نباید از تلفن همراه استفاده كنند، خاطرنشان کرد: قسمت سر یک کودک 7 ساله، 75 درصد در معرض خطر تشعشع قرار دارد همچنین این میزان در یک کودک 10 ساله، 50 درصد و در افراد بزرگسال به 25 درصد می‌رسد که اگر به مدت زیاد در مواجهه با این تشعشعات قرار بگیرند خطرناک بوده و برای سلامتی مضر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha