چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 32789
سلامت نیوز :اگر در تشخیص رنگ اشیا دچار مشكل می‌شوید خوب است بدانید كه این اصلی‌ترین علامت بیماری كوررنگی است.

به گزارش ایسنا، برخلاف باور عمومی، دید افراد مبتلا به كوررنگی به ندرت خاكستری است. كوررنگی یك بیماری ارثی وابسته به كروموزوم ‌x مغلوب است كه در مردان بیشتر دیده شده و تقریبا همیشه از مادر به پسر به ارث می رسد.

در این اختلال كروموزومی سلول‌های مخروطی شكل در شبكیه چشم كه وظیفه تشخیص رنگ را برعهده دارند، دچار اختلال می‌شوند و به همین دلیل بیمار قادر نخواهد بود رنگ ها را درست تشخیص دهد.

كوررنگی همچنین ممكن است بر اثر بیماری‌های عصب بینایی یا شبكیه نیز رخ دهد. در این موارد، فقط چشمی كه مشكل دارد دچار كور رنگی می‌شود و بیماری در طول زمان تشدید می‌شود به طوری كه ممكن است تبدیل به كوررنگی كامل شود كه در آن بیمار دید خاكستری پیدا می‌كند. این بیماران معمولا در تشخیص رنگ آبی و زرد دچار مشكل می‌شوند.

به گزارش سایت تخصصی كامن سنس، كور رنگی هیچ درمانی ندارد. تشخیص زودرس كوررنگی می‌تواند مانع بروز مشكلات تحصیلی در كودكان دانش‌آموز شود. در این صورت بهتر است والدین كودك بیماری فرزندشان را به اطلاع مسوولان مدرسه برسانند. بعضی از بیماران از لنزهای مخصوصی استفاده می كنند كه هم به صورت لنز تماسی و هم به صورت عینك وجود دارد.

به گزارش ایسنا، شایعترین علائم این عارضه چشمی اشكال در تشخیص قرمز و سبز و اشكال در تشخیص آبی و سبز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha