چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 32796
سلامت نیوز : پزشكان انگلیسی می‌گویند مطالعه روی چگونگی استقامت مرجانها در برابر تشعشعات مضر فرابنفش به تولید یك قرص جدید با قابلیت محافظت از انسان در برابر آفتاب سوختگی تا 5 سال آینده منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به گفته پزشكان كالج كینگ لندن، مرجانها در نواحی گرم و حاره‌ای آفتاب سوخته نمی‌شوند و علت آن تولید تركیبی است كه در واقع یك ضد آفتاب طبیعی است.

آنها معتقدند كه این یافته به تولید نوعی قرص ضد آفتاب منجر خواهد شد كه از پوست و چشم‌های انسان بدون نیاز به كرم ضد آفتاب و عینك محافظت خواهد كرد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، مرجان‌های دریایی تركیبات تولید شده توسط جلبك‌هایی را كه روی آنها زندگی می‌كنند به ماده‌ای تبدیل می‌كنند كه از خود مرجان، جلبك‌ها و حتی ماهی‌های اطراف آنها در برابر تشعشعات خورشیدی محافظت می‌كند. در حال حاضر این تركیب پس از مصرف در دستگاه گوارش انسان هضم می‌شود و نمی‌تواند تاثیر حفاظتی خود را اعمال كند اما متخصصان در تلاش هستند با روش‌های آزمایشگاهی نوع مقاومتر این تركیب را تولید كنند كه تا وارد شدن به جریان خود دوام پیدا كند و در نتیجه بتواند خاصیت ضدآفتابی خود را در بدن انسان نیز حفظ كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha