سلامت نیوز : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح چگونگی نرخ‌گذاری شیر در نیمه دوم امسال گفت: پرداخت 100 میلیارد تومان از مطالبات کارخانجات طرف قرارداد بابت شیر یارانه‌ای از روز گذشته آغاز شد.
محمدعلی ضیغمی در گفتگو با مهر گفت: با پیگیری صورت گرفته و همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها، 100 میلیارد تومان یارانه شیر در اختیار وزارت بازرگانی قرار گرفت تا به کارخانجات فرآورده‌های لبنی طرف قرارداد برای توزیع شیر یارانه‌ای، پرداخت شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، از روز گذشته پرداخت به کارخانجات لبنی آغاز شده است و تصور می‌رود تا قبل از پایان مرحله پرداخت این 100 میلیارد تومان، بتوان بخش دوم مطالبات را از دولت دریافت کرد.

وی با اشاره به صدور دستورات مساعد در حوزه ریاست جمهوری و معاون اول برای تسویه حساب کامل با کارخانجات و طرفهای قرارداد توزیع شیر یارانه‌ای، تصریح کرد: پیرو این دستور، جلسات هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی و ستاد هدفمندی یارانه‌ها و سازمان مربوط به آن انجام شده که امید می رود با تحقق آن، در آینده نزدیک تسویه حساب با کارخانجات به طور کامل صورت گیرد.

چگونگی نرخگذاری شیر در نیمه دوم امسال

ضیغمی همچنین در مورد تغییر قیمت شیر در نیمه دوم سال گفت: نرخ خرید شیر هم اکنون به صورت توافقی میان کارخانجات فرآورده‌های لبنی و اتحادیه‌های تولیدکننده شیر خام هر استان، تحت نظارت و مدیریت استانداری‌ها در کمیته‌هایی تعریف شده تعیین می شود؛ لذا نرخ شیر در نیمه دوم سال، تابع نرخگذاری دولتی نیست.

وی اظهار داشت: در سنوات گذشته به صورت معمول نرخ شیر خام در نیمه دوم سال متفاوت از نیمه اول بوده است که البته این موضوع تنها برای بخشی از شیر بود که دولت نرخگذاری را صورت می‌داد، اما هم اکنون به دلیل اینکه دولت نرخگذار شیر نیست، قیمت شیر در نیمه دوم امسال تابع شرایط و توافقی است که بین کارخانجات و تولیدکنندگان شیر خام اتفاق می‌افتد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha