سلامت نیوز :رییس انجمن علمی پزشكی لیزری ایران گفت: این انجمن درصدد است زمینه استفاده وسیع‌تر از لیزر برای درمان زخمها و جای آنها را فراهم كند.

دكتر سهیلا مكملی در گفت‌وگو با  ایسنا، افزود: مادران بلافاصله پس از به دنیا آوردن فرزند خود باید با او در ارتباط باشد اما درد ناشی از سزارین باعث كاهش میزان این ارتباط می‌شود به گونه‌ای كه مادر معمولا در شیردهی دچار اشكال می‌شود. در نتیجه بسیاری از آنان، كودكان خود را با شیرخشك تغذیه می‌كنند.

وی با بیان اینكه درمان لیزری روی زخم، بهداشت عمومی مادر و كودك را افزایش می‌دهد، گفت: لیزر كردن زخم مادران به فاصله كوتاهی از انجام عمل سزارین باعث می‌شود درد آنان پس از لیزر، كمتر ‌شود و مادران براحتی بتوانند با فرزند خود ارتباط برقرار كنند. حتی شیر مادرانی كه كم است بر اثر تابش لیزر ترمیمی افزایش می‌یابد.

رییس انجمن علمی پزشكی لیزری ایران افزود: یكی از اهداف انجمن استفاده از لیزر ترمیمی در تمام جراحی‌هاست چرا كه انجام این كار باعث كاهش درد بیماران، بهبودی سریع‌تر و بازگشت زودتر آنان به محیط اجتماعی ‌شده و باعث كاهش هزینه‌های اجتماعی ناشی از جراحی كارمندان می‌شود.

وی در ادامه گفت: مطالعه انجمن علمی پزشكی لیزری ایران درباره درمان زخم جراحی سزارین با استفاده از لیزر در سال 2007 در كنگره جهانی لیزر اروپا ارائه و به عنوان مطالعه برتر انتخاب شد.

مكملی درباره اقدامات انجمن علمی پزشكی لیزری ایران در جهت رواج استفاده از لیزر اظهار كرد: متاسفانه بسیاری از پزشكان بدون گذراندن دوره‌های آموزشی از لیزر استفاده می‌كنند. در این جهت انجمن علمی پزشكی لیزری ایران برنامه‌های آموزشی را برگزار می‌كند. از طرف دیگر با برپا كردن كنگره‌ها و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها قصد آگاه سازی بیماران درباره تاثیرات استفاده از لیزر در درمان زخمهای جراحی‌ها را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha