سلامت نیوز : مدیركل امور اجتماعی استانداری تهران گفت:‌ ستاد پیشگیری از شیوع بیماری روده‌ای در استانداری تهران و شهرستان‌ها تشكیل شده است.
 
محمد علی عرفان منش در گفت‌وگو با فارس درباره پیشگیری از بیماری التور(بیماری روده‌ای) در استان تهران اظهار داشت: وزارت بهداشت در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های روده‌ای به طور جدی وارد عمل شده است و در استانداری، ستادی را ایجاد شده تا با پیشگیری به موقع، این بیماری‌ به تهران کشیده نشود.

وی با اشاره به اینكه در تمام شهرستان‌ها ستاد پیشگیری از بیماری روده‌ای با ریاست فرمانداران فعال می‌شود ادامه داد: عمده تصمیمات پیشگیرانه در ستاد پیشگیری از شیوع بیماری روده‌ای معطوف به سلامت آب و سبزیجات مردم است.

مدیركل امور اجتماعی استانداری تهران بیان داشت: از برخی مناطق شهر تهران گزارش رسیده است برخی افراد مزارع خود را با فاضلاب آبیاری می‌کنند. كه نسبت به این موضوع برخورد خواهد شد.

عرفان منش با اشاره به ابلاغ ممنوعیت فروش سالاد و سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها، گفت: تصمیم دیگری که گرفته شد، دادن هشدارهای جدی بهداشتی به مردم جهت عدم استفاده از آب‌هایی که فاقد تجهیزات سالم و بهداشتی است.

وی در خصوص یخ های قالبی نیز عنوان کرد: فروش و استفاده از این یخ‌ها باید تحت کنترل جدی در بیاید و مردم حدالمكان از این یخ‌ها استفاده نكنند.

مدیركل امور اجتماعی استانداری تهران بیان داشت: مراكز درمانی استان تهران آمادگی كامل برای پذیرش بیماران احتمالی روده‌ای دارند.

وی خاطرنشان كرد: همه این اقدامان در جهت پیشگیری است و با خنك شدن هوا بحث خاصی در رابطه با بیماری روده‌ای نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha