چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 32808
سلامت نیوز :رئیس سازمان مردم نهاد كنگره 60 گفت: به علت دسترسی آسان و مصرف روزافزون «شیشه» و تبعات بسیار مخرب آن كه حتی می‌تواند یك موضوع امنیتی باشد باید هر چه زودتر ستاد بحران شیشه در كشور تشكیل شود.
 
جسین دژاكام در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شیوع و مصرف ماده مخدری مانند شیشه امنیت ملی را به خطر انداخته است و باید برای آن ستاد بحرانی تشكیل شود.

وی افزود: ما یك اعتیاد و معتاد معمولی داریم و یك اعتیاد و معتاد جنایی كه در خصوص مصرف شیشه با معتاد جنایی و قاچاقچی جنایی مواجه هستیم و فاز آن با اعتیاد معمولی فرق می‌كند.

دژاكام تصریح كرد: در اعتیاد معمولی معتاد هروئین یا تریاكی نهایت كارش این بود كه تزریق كند یا به عنوان مثال گوشواره را از گوش همسرش وا كند و بفروشد اما در  اعتیاد جنایی با فاجعه عظیم روبه‌رو هستیم كه بارها و بارها در جراید و روزنامه‌ها می‌خوانیم كه مردی به علت مصرف شیشه دختر خود را سوزاند یا همسر خود را به قتل رساند.

وی گفت: تشكیل ستاد بحران برای مصرف و وجود شیشه یك ضرورت حتمی است و همین طور بحران در حال افزایش است و باید هر چه سریعتر چنین ستادی تشكیل شود.

رئیس كنگره 60 خاطرنشان كرد: به این دلیل می‌گوییم كه امنیت ملی را به خطر می‌اندازد كه شیوع بالای مصرف شیشه اعتیاد جنایی را افزایش داده است و فرد مصرف كننده شیشه در صورتی كه میزان مصرفش بالا باشد قابل كنترل نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha