چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 32813
سلامت نیوز :رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر از هم‌وطنان خواست برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا حتماً و با دقت میوه‌جات و سبزیجات را در 4 مرحله، سالم‌سازی كنند.
دكتر محمدمهدی گویا در تشریح چگونگی مراحل سالم‌سازی سبزیجات گفت: در مرحله اول، سبزی خریداری شده را جهت پاك كردن گل و لای با آب معمولی شستشو دهید و در مرحله بعدی سبزی شسته شده را در یك ظرف قرارداده و با افزودن چند قطره مایع ظرفشویی معمولی به دقت آن را به هم بزنید تا مایع ظرفشویی طی 3 تا 4 دقیقه با آب مخلوط، و سبزی به طور كامل به مایع ظرفشویی آغشته شود.
وی گفت: در مرحله سوم مجدداً سبزی را آب‌كشی كرده و در ظرف دیگری بریزید و یك قاشق چایخوری محلول پركلرین كه همان محلول ضدعفونی كننده سبزیجات است و در همه فروشگاه‌ها نیز موجود است، بر روی سبزی ریخته و آب به آن اضافه می‌كنیم و مرحله آخر نیز شستشوی مجدد و نهایی سبزیجات با آب است.
رئیس مركز مدیریت بیماریها در ادامه با بیان این كه مطالعات انجام شده نشان داده است كه تاكنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری وبا در اثر استفاده از آب آشامیدنی لوله‌كشی تحت نظارت سازمان آب و فاضلاب شهری و روستایی كشور مشاهده نشده است خاطرنشان كرد: آب آشامیدنی لوله‌كشی به دقت در مقاطع مختلف توسط این سازمان و كلیه مراكز بهداشتی دانشگاهی در سراسر كشور تحت نظارت و كنترل دقیق قرار دارد و از این جهت اطمینان كافی وجود دارد.
دكتر گویا به هم‌وطنان توصیه كرد: در هنگام مسافرت و تفریح، آب آشامیدنی خود را از منزل با خود همراه داشته باشند و یا از آب معدنی استفاده نمایند.
وی گفت: اگر از سلامت آب آشامیدنی اطمینان ندارند، حتماً آن را جوشانده و سپس استفاده نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha