معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: واكسن آنفلوانزای ایرانی شهریور ماه سال آینده وارد بازار می شود و پروژه ساخت واكسن دهانه رحم نیز در كشور كلید خورده است.

سلامت نیوز : معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: واكسن آنفلوانزای ایرانی شهریور ماه سال آینده وارد بازار می شود و پروژه ساخت واكسن دهانه رحم نیز در كشور كلید خورده است.
 
به گزارش فارس، مصطفی قانعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای نقشه جامع علمی یك ستاد راهبردی در خود نقشه مشخص شده است كه در این ستاد راهبردی سیاستگذاری اجرایی و انسجام بخشی نقشه جامع علمی كشور پیش‌بینی شده است.

وی اضافه كرد: ما باید فعالیت‌های مربوط به منطقه را رصد كنیم و ببینیم پیشرفت كشورمان در چه سطحی است و در آن راستا حركت كنیم كه ساز و كار اجرایی این راه را از 6 ماه قبل شروع كردیم و برای تحقق این امر واحدی را به نام علم سنجی تشكیل دادیم و امروز از هر دانشگاه علوم پزشكی كشور یك نماینده را دعوت كردیم تا به آنها آموزش دهیم كه بدانند چگونه تك‌تك اعضای هیئت علمی، مراكز تحقیقاتی و پژوهشكده‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشكی خود را رصد كنند و وضعیتشان نسبت به نقشه جامع علمی كشور و دنیا كجاست.

قانعی در ادامه گفت: اگر هر دانشگاهی مأموریتی را كه برایش مشخص كردیم به درستی انجام دهد امیدواریم در پایان برنامه پنجم توسعه به رتبه اول در منطقه نزدیك شویم هر چند كه تكلیف این است كه در پایان برنامه به رتبه دوم برسیم كه بخش اول این دسترسی مربوط می‌شود به رصدخانه‌هایی كه در دانشگاه‌ها تأسیس می‌شود.
 
وی اذعان داشت: در ارزشیابی دانشگاه‌ها همیشه بحث روی تولید علم است ولی در ارزشیابی كه ما از امروز آموزش می‌دهیم سعی بر این داریم تا بحث علم و فناوری و تولید ثروت را نهادینه كنیم.

وی در مورد نحوه فعالیت رصد‌خانه‌های علمی گفت: رصدخانه‌های علمی در همه دانشگاه‌های علوم پزشكی دایر می‌شوند كه به طور مكرر وضعیت علمی دانشگاه علوم پزشكی را نسبت به مأموریتی كه به دانشگاه محول شده و نسبت به دانشگاه‌های دیگر و منطقه می‌سنجد و به رئیس دانشگاه اطلاع می‌دهد كه وضعیت ما چیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید واكسن آنفلوانزا در داخل كشور خبر داد و گفت: الان نمونه خارجی با قیمت 12 هزار تومان به مردم عرضه می شود كه سال آینده نمونه ایرانی با 30 درصد قیمت پایین‌تر با همان كیفیت وارد بازار می شود.

قانعی در مورد ساخت واكسن بیماریهای غیرواگیر در داخل كشور گفت: سعی بر ساخت واكسن سرطان دهانه رحم در داخل داریم چرا كه این واكسن در دنیا باقیمت 800 دلار عرضه می شد و اكنون به 200 دلار رسیده كه سعی داریم با 50 درصد قیمت خارجی آن را به بازار عرضه كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha