سلامت نیوز : عضو هیئت‌علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: فقیر بودن بدن از ذخایر ویتامین D موجب بروز بدخیمی‌های جسمی از جمله انواع سرطان‌ها می‌شود.
 
تیرنگ نیستانی، عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و غذایی کشور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: یکی از کارکردهای ویتامین D که چند سالی است پژوهشگران به آن دست یافته‌اند، ترشح و کارکرد هورمون انسولین است.

وی گفت: افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند، در ترشح و کارکرد انسولین در بدن دچار مشکل هستند همچنین میزان شیوع کمبود ویتامین D در دیابتی‌ها نسبت به سایر افراد بسیار بیشتر است.

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و غذایی کشور اضافه کرد: ویتامین D خاصیت ضد سرطانی داشته و در پیشگیری از سرطان‌ها نقش اساسی بر عهده دارد البته پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در پیشگیری از سرطان‌های مجاری گوارشی مانند سرطان روده بزرگ همچنین سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان نقش عمده‌ای را بر عهده دارد.

نیستانی افزود: فقیر بودن بدن از ذخایر ویتامین D موجب بروز بدخیمی‌های جسمی از جمله انواع سرطان‌ها می‌شود البته ویتامین D منابع غذایی فراوان ندارد و فقط در روغن کبد ماهی و زرده تخم‌مرغ یافت می‌شود.

وی بیان داشت: برای جذب ویتامین D بهتر است افراد زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرند تا این ویتامین در بدن ساخته شود البته ویتامین D در جذب کلسیم و فسفر نیز نقش عمده‌ای بر عهده دارد و افراد می‌توانند برای رفع کمبود ویتامین D روزانه 15 دقیقه در زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرند تا این ویتامین در بدن ساخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha