شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 32839
سلامت نیوز :آنسفالیت‌ ویروسی‌ بیماری التهاب‌ حاد مغز در اثر عفونت‌ ویروسی است‌.

به گزارش ایسنا، این عفونت ویروسی‌ ممكن است از همان‌ ابتدا‌ موجب بروز آنسفالیت‌ شود یا به‌ عنوان‌ عارضه‌ای‌ ثانوی‌ پس از ابتلا به عفونت‌های‌ ویروسی‌ دیگر مانند‌ سرخک، آبله مرغان، سرخجه، آبله گاوی و عفونت‌ ناشی‌ از سایر ویروس‌ها و یا واکسیناسیون آبله‌ ایجاد شود.

در موارد خفیف‌ این بیماری گاهی‌ بدون‌ علامت‌ است یا با علائمی چون تب و احساس‌ ناخوشی همراه است اما در موارد شدید علائم این عفونت شامل استفراغ‌ ، سردرد، سفتی‌ گردن ، هم ‌اندازه‌ نبودن‌ مردمک‌های چشم، از دست‌ دادن‌ هوشیاری، تغییرات‌ شخصیتی‌، تشنج‌، ضعف‌ یا فلج‌ گاه‌گاهی‌ دست‌ یا پا، دوتا دیدن‌ اشیاء، اختلال‌ در صحبت‌ کردن، از دست‌ دادن‌ شنوایی‌ و خواب‌آلودگی‌ که‌ ممكن است به اغما منتهی شود.

به گزارش سایت اینترنتی مایوكلینیك، متخصصان بیماری عفونی توصیه می‌كنند كه به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌، از تماس‌ با هر بیمار مبتلا به‌ آنسفالیت‌ خودداری‌ کنید، در صورت‌ وجود هر گونه‌ عفونتی‌ در بدن‌ به‌ پزشک‌ مراجعه‌ کنید (مخصوصا عفونت‌های‌ ویروسی‌ که‌ در بالا ‌ذکر شدند) و اگر در نواحی‌ پرخطر ساكن هستید از مواد دافع‌ حشرات و توری‌ جهت‌ جلوگیری‌ از گزش‌ حشره‌ استفاده‌ کنید.


بنابراین گزارش، رژیم‌ خاصی‌ در مورد این بیماری توصیه‌ نمی‌شود، البته‌ ممکن‌ است‌ نیاز به‌ سرم‌ وجود داشته‌ باشد. در بیماستان‌، وضعیت‌ آب و الکترولیت بدن‌ این بیماران دائم کنترل‌ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha