شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 32841
سلامت نیوز : پزشكان تاكید دارند افزایش خطر حملات قلبی در زنان یائسه نه به علت یائسگی بلكه به دلیل پیر شدن بافت قلب و سلول‌های عروق سرخرگی است.

به گزارش ایسنا، دانا نانجای وایدیا استادیار پزشكی در دانشكده پزشكی دانشگاه جان هاپكینز و متخصص اصلی در این آزمایشات، خاطرنشان كرد: این یافته‌ها می‌تواند كاربردهای مفیدی در زمینه چگونگی ارزیابی سلامت قلب در زنان پس از یائسگی داشته باشد.

وی تصریح كرد: نتایج مطالعات ما معلوم كرد كه یائسگی نمی‌تواند فاكتوری تاثیرگذار در افزایش خطر حمله قلبی در زنان باشد. بلكه در واقع سلول‌های قلب و سرخرگ‌ها در سنین بالا مثل هر بافت دیگری در بدن به سوی پیری و فرسودگی می‌روند و به همین خاطر است كه هر چه سن زنان بالاتر می‌رود با هر سال افزایش سن خطر حمله قلبی نیز در آنها بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این متخصصان معتقد هستند كه سالخوردگی و پیری به تنهایی فاكتوری توجیه كننده برای افزایش خطر حمله قلبی در زنان سالمند است در حالی كه رسیدن زمان یائسگی همراه با تاثیر تغییرات هورمونی در این دوره، نقشی در این زمینه ندارد.

این متخصصان آمار مرگ و میر افرادی را كه بین سالهای 1916 تا 1945 در انگلیس، ویلز و آمریكا متولد شده بودند، تجزیه و تحلیل كردند و این افراد را تا رسیدن به سن سالخوردگی تحت نظر داشتند.

این مطالعه كه در مجله پزشكی انگلیس به چاپ رسیده نشان داد یائسگی در افزایش نرخ مرگ ومیر زنان نقشی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha