شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
سلامت نیوز :روانپزشكان در یك مطالعه آماری دریافته‌اند كه از دهه 1970 میلادی به بعد به دلیل فشارهای كاری و بچه‌داری، نرخ ابتلا به افسردگی در زنان دو برابر شده است.

به گزارش ایسنا، زنان بویژه بین سالهای 16 تا 42 سالگی كه در سن باروری هستند دو‌ونیم برابر بیشتر از مردان دچار افسردگی می‌شوند.

این مطالعات هم‌چنین تایید می‌كند بین سنین 25 تا 40 سالگی كه اغلب زنان متاهل بعنوان مادر موظف هستند بین مسوولیت خانه‌داری و زندگی خانوادگی تعادل برقرار كنند 3 تا 4 برابر بیشتر از مردها مستعد ابتلا به این اختلال روانی هستند.

بنا برگزارش روزنامه تلگرااف، پروفسورهانس اولویچ ویتچن از اساتید دانشگاه درسدن در آلمان در این باره گفت: هر دو جنسیت زن و مرد به طور مساوی مستعد ابتلا به مشكلات بهداشت روانی هستند اما برخی از این اختلالات روانی یك جنسیت را بیشتر از دیگری تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد كه ازدواج خطر افسردگی را در مردان كاهش اما در زنان افزایش می‌دهد. برای نمونه در زنان شاهد آن هستیم كه تعداد دفعات بروز دوره‌های افسردگی به شكل باورنكردنی در زمان بچه‌دار شدن، در دوران بزرگ كردن بچه‌ها و نیز هنگام كنار آمدن با مسوولیت دوگانه كار و وظایف خانواده، بیشتر می‌شود.

این مطالعه روی 30 كشور اروپایی از جمله انگلیس نشان داد بیش از 8/164 میلیون نفر از جمعیت این منطقه از جهان به یك اختلال روانی مبتلا هستند. گزارش مفصل این بررسی آماری از سوی كالج اروپایی نوروسایو فارماكولوژی منتشر شده است.

در این بررسی تمام اختلالات اصلی روانی شامل افسردگی، اختلالات دو قطبی، اختلالات اضطرابی، بی‌خوابی، اعتیاد و شیزوفرنی (جنون جوانی) گنجانده شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha