شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 32845
سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: 80 درصد از ایرانیان به سوء تغذیه ناشی از رفاه یا فقر مبتلا هستند.
 
سیدضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تنها 20 درصد از افراد جامعه تغذیه مناسبی دارند و 80 درصد از آنها به سوء تغذیه ناشی از رفاه یا فقر مبتلا هستند.

وی گفت: سوء تغذیه ناشی از رفاه به این معناست که فرد از یک ماده غذایی بیش از حد نیاز استفاده کند و سوء تغذیه ناشی از فقر نیز به این معناست که فرد از مواد غذایی مورد نیاز بدن استفاده نکند که هر دو نوع سوء تغذیه در بروز بیماری‌های متعدد در افراد نقش مهمی را بر عهده دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: چاقی به عنوان یک نوع سوء تغذیه تلقی می‌شود که در این حالت فرد بیش از حد نیاز بدن خود برخی مواد غذایی را استفاده می‌کند؛ چاقی نوعی بیماری محسوب می‌شود که ناشی از بد خوردن یا پرخوری است.

وی ادامه داد: سوء تغذیه به دو نوع سوء تغذیه انرژی و پروتئینی و سوء تغذیه ناشی از عدم تأمین نیازهای بدن تقسیم می‌شود که متأسفانه امروزه در ایران و جهان گسترش یافته است و افراد، تنها شکم سیری دارند اما غذاهای مفیدی دریافت نمی‌کنند و سلول‌های بدن افراد گرسنه است.

مظهری بیان داشت: بدن انسان نیازمند 50 ریزمغذی است که شامل 13 ویتامین، 17 ماده معدنی و 20 اسید آمینه است همچنین کمبود ویتامین‌های مختلف به صورت بیماری‌های گوناگون در آینده خود را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha