شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 32851

گریه می‌كند، داد می‌زند، آرام‌بخش هم تاثیری ندارد. 11سالش بیشتر نیست. روی تخت بیمارستان لقمان بی‌قراری می‌كند. اگر كسی پیدایش نكرده بود شاید مرده بود؛ همین حالا هم معلوم نیست چند سال دیگر زنده باشد.

سلامت نیوز :گریه می‌كند، داد می‌زند، آرام‌بخش هم تاثیری ندارد. 11سالش بیشتر نیست. روی تخت بیمارستان لقمان بی‌قراری می‌كند. اگر كسی پیدایش نكرده بود شاید مرده بود؛ همین حالا هم معلوم نیست چند سال دیگر زنده باشد.

11 سالش بیشتر نیست اما كراك بدنش را خورده است. پشت مركز نگهداری كودكان شوش، با دوست 15‌ساله‌اش، دربه‌در مواد تلو تلو می‌خورد، بچه‌ها دوره‌اش كرده‌ بودند و داد می‌زدند: كراكی... كراكی... دنبال بچه‌ها می‌دوید و بی‌هوش شد كه یك نفر او را پیدا كرد و با دوست معتاد دیگرش آنها را به بیمارستان روزبه منتقل کرد. خماری او را از حال برده بود و بی‌هوش بود.

 برای سم‌زدایی به بیمارستان لقمان منتقل شدند و آنجا بستری شدند. فردی كه محمد 11‌ساله و داوود 15‌ساله را پیدا كرده و به بیمارستان برده بود به «شرق» می‌گوید: محمد اهل خراسان بود و پس از اینكه پدر و مادرش به دلیل موضوعات موادمخدر زندانی شدند، به همراه خواهرش از بهزیستی سبزوار فرار كرده و به تهران آمده است.

به گفته او، محمد توسط خاله‌اش كه در تهران زندگی می‌كند به كراك معتاد شده و در این مدت در خیابان‌ها كار می‌كرده است. دایی محمد هم كه در تهران زندگی می‌كند روز گذشته به بیمارستان لقمان رفته و او را ترخیص كرده است. وضعیت او حالا هم نامشخص است.

 اما داوود خانواده‌اش در تهران هستند و مدتی قبل از خانه‌اش در محدوده خیابان پیروزی فرار كرده و در حالی كه از قبل به موادمخدر اعتیاد داشته، به سمت كراك رفته است. او نیز دیروز به یك مركز خصوصی ترك اعتیاد نوجوانان منتقل شد.

آن‌گونه كه معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری می‌گوید، بیش از 12‌هزار كودك كار خیابانی در تهران وجود دارد كه اطلاعات‌شان موجود است. براساس تحقیقی كه سال گذشته صورت گرفت، نزدیك به پنج‌درصد كودكان خیابانی به موادمخدر اعتیاد دارند و حدود 40‌درصد آنها در خانواده‌هایی زندگی می‌كردند یا می‌كنند كه یكی از اعضای آن معتاد هستند.

 ازسوی دیگر به گفته مدیركل بهزیستی خراسان شمالی، 33‌درصد كودكان خیابانی در این استان به موادمخدر صنعتی اعتیاد دارند. دو كودك منتقل شده به بیمارستان لقمان نمونه‌ای از این كودكان معتاد هستند.
منبع:روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha