شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
سلامت نیوز : رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی آمارهای اولیه متوفیات ناشی از حوادث رانندگی هشتم تا یازدهم شهریورماه که به مراکز پزشکی قانونی کشور ارجاع شده‌اند را 266 کشته اعلام کرد.
 
به گزارش فارس، محمود خدادوست با بیان این مطلب بالاترین آمار کشته شدگان با 191 نفر را مربوط به جاده‌های برون شهری دانست و اظهارداشت: استان فارس با 24 کشته بالاترین آمار کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی را بین استان‌های کشور داشته است و پس از فارس، استان‌های خراسان رضوی و مازندران، هر کدام با 19 کشته قرار دارند.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی آمارهای ارائه شده را آمارهای اولیه دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه سازمان پزشکی قانونی، آمارهای تا سی روز بعد از رویداد حادثه را به آمارهای خود اضافه می‌کند، امکان افزایش در این آمار وجود دارد. به این معنی که چنانچه مصدومان حوادث رانندگی پس از انتقال به بیمارستان یا با فاصله‌ای چند روزه از حادثه تصادف، بر اثر عوارض ناشی از تصادف جان خود را از دست بدهند به آمار روز حادثه اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به آماری که اخیرا توسط رئیس پلیس راه در نشستی خبری اعلام شد، اظهار داشت: از آنجا كه پلیس راهور آمارهای سر صحنه حوادث را ثبت می‌کند لذا تعدادی از تلفات که در حین انتقال یا در بیمارستان به وقوع می‌پیوندند در آمار راهور وجود ندارند كه این امر موجب تفاوت آمارهای ارائه شده از سوی پلیس راهور و پزشكی قانونی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha