سلامت نیوز : وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: باید امکانات درمانی در دسترس و آسان را برای معتادان فراهم کرد و آن را به عمق روستاها و شهرستانها کشاند.

 مصطفی محمد نجارمی گوید: تغییر و تحول خوبی در زمینه مقابله، پیشگیری و درمان در استان هاصورت گرفته ولی این کافی نیست.

وی با تاکید بر تقویت ارتباطات در شهرستانها به وسیله فرمانداران و تشکیل جلسات شورای مواد مخدر در شهرستانها افزود: به این منظور  400 فرماندار به عنوان روسای شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر منصوب شدند.

محمد نجار ادامه داد: بخش عمده ای از مبارزه با اعتیاد، بحث پیشگیری است که باید در این بخش از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری، محیطهای کاری، آموزشی، ائمه جماعات و مساجد، نخبگان، اساتید و خیرین استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید به گونه ای عمل کرد که معتادان با توجه به ماده 15قانون مبارزه با مواد مخدر، مبنی بر مراجعه اختیاری به مراکز درمانی خود  نسبت به ترک اعتیاد اقدام کنند.

محمدنجار بر اختصاص درصدی از تعهد ایجاد اشتغال استان به معتادان پاک شده اشاره کرد و گفت: ما وظیفه داریم برای همه اقشار جامعه فکر کنیم و تامین شغل و  مسکن از مهمترین محورهایی است که باید برای مردم فراهم کنیم.

وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در راستای پیشگیری، مقابله و درمان باید از خیرین در این زمینه کمک گرفت چراکه هر کجا از توان مردم بهره مند شدیم، موفق عمل کردیم و نتیجه خوبی گرفتیم، بنابراین باید مردم در این صحنه حضور یابند.

وی تاکید کرد: درمان باید در دسترس معتادان باشد، از آنجایی که بسیاری از معتادان وضعیت مالی خوبی ندارند، اگر قرار باشد برای تهیه شربت تریاک یا متادون هزینه کنند و به سختی آن را فراهم کنند، ترجیح می دهند این هزینه را صرف تهیه مواد مخدر کنند.

محمد نجار تصریح کرد: بنابراین باید امکانات درمانی در دسترس باشد و این امکانات به عمق روستاها و شهرها کشانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha