شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 32862

رئیس انجمن فیزیوتراپی با بیان اینكه اصطلاح «كفش جا باز می‌كند» از نظر پزشكی تعبیر درستی نیست و كفش باید اندازه پا باشد، به والدین توصیه كرد: اگر می خواهید برای فرزندتان كفش بخرید حتما بعدازظهر اقدام كنید زیرا صبح‌ها، پا كوچكتر است.

سلامت نیوز: رئیس انجمن فیزیوتراپی با بیان اینكه اصطلاح «كفش جا باز می‌كند» از نظر پزشكی تعبیر درستی نیست و كفش باید اندازه پا باشد، به والدین توصیه كرد: اگر می خواهید برای فرزندتان كفش بخرید حتما بعدازظهر اقدام كنید زیرا صبح‌ها، پا كوچكتر است. دكتر اسماعیل ابراهیمی افزود: هیچ پوششی برای سلامت بدن و به‌طور خاص برای سلامت پا به اندازه كفش مورد اهمیت نیست تا جایی كه قلب دوم انسان را «پا » می دانند.

 وی با بیان اینكه پا باید از حفاظ و پوشش مناسبی برخوردار باشد، گفت: نخستین نكته در انتخاب كفش مناسب، جنس آن است كه انتخاب كفش چرم در اولویت است. وی گفت: كفش چرم به دلیل داشتن منافذ از تعریق جلوگیری می كند و پا به راحتی می‌تواند اكسیژن دریافت كند. در كفش چرم تقسیم فشار راحت‌تر صورت می پذیرد. ابراهیمی در عین حال توصیه كرد كه حتی اگر كفش شما چرم نباشد، از كفی چرم استفاده كنید.
 رئیس انجمن فیزیوتراپی دومین نكته در انتخاب كفش را توجه به سایز و اندازه آن بیان و اظهار كرد:اصطلاح «كفش جا بازمی كند» از نظر پزشكی تعبیر درستی نیست و كفش باید اندازه پای فرد باشد.

 وی با توصیه به والدین مبنی بر اینكه برای فرزندتان بعدازظهرها كفش بخرید ، ادامه داد: صبح ها، پا كوچك‌تر است زیرا پاها بعدازظهر به اندازه نیم تا یك سایز بزرگ‌تر می شوند كه علت آن ورم كردن پاست. ابراهیمی تاكید كرد: اگر كفش كمی بزرگتر باشد بهتر از این است كه تنگ باشد و به پا فشار بیاورد. نكته دیگری هم كه لازم است به آن توجه شود این است كه به طور معمول یك پا از پای دیگر نیم سایز بزرگ‌تر است و حتما سایز كفش باید به اندازه پای بزرگ‌تر انتخاب شود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی همچنین با اشاره به اینكه لازم است فرزند شما به هنگام خرید كفش را بپوشد و با آن راه برود اظهار كرد: او باید راحتی كفش را قبول كند. وی اضافه كرد: همچنین جلوی كفش باید به اندازه نیم یا یك سانتیمتراز شست پا بزرگتر باشد، به عبارتی جلوی كفش باید كمی خالی باشد.

ابراهیمی ضمن بیان اینكه كفش پاشنه‌دار برای فرزندتان نخرید، گفت: البته كفش بی پاشنه هم خوب نیست اندازه استاندارد پاشنه برای كفش دو سانتی‌متر است. وی درباره چگونگی انتخاب كفش مناسب برای افرادی كه كف پایشان صاف است یا گودی كمر دارند نیز گفت: كسی كه كف پایش صاف است باید از كفی استفاده كند، به همین خاطر باید كفش را كمی بزرگ‌تر انتخاب كند.

دلیل استفاده از كفی نیز این است كه فشاری كه به پا وارد می شود باید میان زانو، ران، ستون فقرات، گردن و سر تقسیم شده و تعادل ایجاد شود. كفش نامناسب موجب می شود فشار وزن روی پا زیاد شود و فرد دچار زانو درد، درد جلوی ساق، فشار به ستون فقرات شود. ابراهیمی در پایان افزود: كفش نامناسب همه بدن را درگیر می كند.
منبع:تهران امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha