سلامت نیوز : وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان خراسان رضوی از رفع مشکل کمبود پزشک در مناطق مختلف کشور تا دو سال آینده خبر داد.
به گزارش آریا، مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح دانشکده پرستاری قوچان با اشاره به اینکه در این طرح پزشکان متخصص، فوق متخصص ،دکترای حرفه ای،دندانپزشکان ،داروسازان ،پزشکان عمومی بر اساس نیاز و طرح آمایش سرزمینی به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند، اظهار داشت: درسال گذشته تعدادیک هزار و 430 پزشک متخصص و فوق متخصص اعزام شدند و امسال نیز یک هزار و 600 پزشک در تخصصهای مختلف به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق مختلف کشور مشکل کمبود نیروهای متخصص و فوق متخصص تا دوسال آینده به طور کامل در کشور رفع خواهد شد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به راه اندازی دانشکده پرستاری در قوچان اظهار داشت: اجرای این طرح تحولی بزرگ در تربیت نیروی انسانی بومی خواهد بود و بر اساس سند آمایش سرزمینی در هر شهری که بیمارستان 100 تختخوابی ، جمعیت بالای 200 هزار نفر و زمینه آموزش بهورز داشته باشد می توان دانشکده های متناسب با نیاز آن منطقه ایجادکرد.
دکتر وحید دستجردی همچنین از افزایش چهار هزار تخت بستری بیمارستانی در سال جاری به مجموع تختهای بستری کشور خبر داد و گفت: در سال جاری به منظور بهره مندی تمامی ساکنان مناطق روستایی حتی در دورترین مناطق کشور جشن تکمیل خانه های بهداشت روستایی در کشور برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب شرق کشور به شمار می رود، افزود: بر اساس برنامه ریزی و در قالب طرح آمایش سرزمینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به توسعه تحصیلات تکمیلی در مرکز و آموزش رشته ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی و تربیت نیروی بومی در شهرستان ها با استفاده از تمام ظرفیت های استان و شرق کشور خواهد پرداخت.
وی افزود: استان خراسان رضوی به عنوان قلب و مغز کشور است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در دو سال گذشته پیشرفتهای علمی متعددی داشته است به طوری که در حال حاضر در جایگاه سوم و یا چهارم کشوری قرار گرفته است و امیدواریم در سال های آینده در جایگاه نخست کشور قرار گیرد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که وزارت بهداشت برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد  و خراسان رضوی نه تنها ماموریت ملی بلکه منطقه ای را برنامه ریزی کرده است (دستیابی به جایگاه مرجعیت علمی جهان اسلام در افق 1404 و تولید سالانه 2500 مقاله چاپ شده در پایگاه های بین المللی)، اظهار داشت: چشم تمام مسلمانان به ویژه شیعیان جهان به این منطقه است و علاقمند هستندکه در این استان در بخشهای آموزشی و یا درمانی حضور داشته باشند.
دکتر دستجردی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تمامی شهرستان هایی که در بخش آموزش فعال شده اند باید با طرح بزرگ آمایش هماهنگ شده و برای رسیدن به اهداف این طرح تلاش کنند.

تکمیل خانه های بهداشت تربت حیدریه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد
بر پایه این گزارش، با افتتاح هفت خانه بهداشت توسط وزیر بهداشت، شبکه بهداشت و درمانی روستایی تربت حیدریه تکمیل شد .
دکتر دستجردی با بیان این مطلب که، برنامه وزارت بهداشت تکمیل خانه های بهداشت روستایی کشور تا پایان سال جاری است که تربت حیدریه زودتر از زمان مشخص به این مهم دست یافت، گفت: همچنین ایجاد دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه و جدا شدن آن از دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از خدمات خوب وزارت بهداشت است.
وی همچنین در بازدید از بیمارستان در حال احداث امام حسین (ع) تربت حیدریه ضمن بررسی وضعیت موجود تسریع در ساخت این بیمارستان را برای تربت حیدریه با توجه به قدمت 46 ساله تنها بیمارستان دولتی این شهرستان یک ضرورت عنوان نمود .
وزیر بهداشت از ورود بیمه های تکمیلی به بیمارستان های دولتی و آموزشی خبر داد
بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از امکان ارائه خدمات بیمه‌های تکمیلی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی خبر داد.
مرضیه وحید دستجردی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقدمات ورود بیمه‌های تکمیلی علاوه بر بیمارستان‌های خصوصی در بیمارستان‌های آموزشی و دولتی انجام شده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مقدمات اولیه ورود بیمه‌های تکمیلی در بیمارستان‌های آموزشی و دولتی در معاونت درمان این وزارتخانه نهایی شده است.
وی در ارتباط با مشکلات بیمه‌های تکمیلی و نبود برخی از خدماتی که بیمه‌ها ارائه می‌دهند در شرح وظایف بیمه‌های تکمیلی و در نهایت اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس در رابطه با باز تعریف این بیمه‌ها، گفت: شرح وظایف و خدمات بیمه‌های تکمیلی و نحوه آن مسئله جداگانه‌ای است که وزارت بهداشت نیز به این مهم توجه دارد و البته آنچه که مسلم است بیمه‌های تکمیلی خدماتی را که بیمه‌های پایه ارائه می‌دهند، در شرح وظایف خود تعریف کنند.
دکتردستجردی همچنین در ارتباط با  اختلاف بیمارستان‌های خصوصی با بیمه‌های تكمیلی گفت: در این راستا و با توجه به جلسه‌ای که صنف بیمه‌های تجاری با صنف بیمارستان‌های خصوصی برگزار کردند در نهایت توافق‌های لازم برای حل مشکل در این جلسه گرفته شد و بر این اساس اختلاف بیمارستان‌های خصوصی با بیمه‌های تکمیلی نیز برطرف شد.
وی همچنین در ارتباط با مشکل بدهی شرکت‌های بیمه‌گر به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در حال حاضر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بیمارستان‌های دولتی مبلغ 350 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب دارند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: این بدهی سازمان‌های بیمه‌گر در بخش‌های متعددی نظیر داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha