سلامت نیوز : مشاور و معاون اجرایی معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به حمایت وزارت بهداشت از 15 بیماری صعب‌العلاج، تخصیص به موقع و مناسب اعتبارات برای درمان رایگان این بیماران را خواستار شد.

دكتر محمودرضا محقق در گفت‌وگو با ایسنا، از دو برابر شدن ردیف بودجه حمایت از بیماران صعب‌العلاج در سال جاری خبر داد و گفت: ردیف بودجه حمایت از بیماران صعب‌العلاج در سال گذشته 60 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود كه این رقم در سال جاری با افزایش حدود 2 برابری به 110 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به عدم تخصیص كامل بودجه حمایت از بیماران صعب‌العلاج در سال گذشته، ادامه داد: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری قول داده كه امسال 110 میلیارد تومان بودجه حمایت از بیماران صعب‌العلاج را به طور کامل به وزارت بهداشت تخصیص ‌دهد.

دكتر محقق به جلسات برگزار شده با خبرگان و كارشناسان حوزه سلامت برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج گفت: بر اساس نتایج این جلسات، وزارت بهداشت اكنون حدود 15 بیماری را به عنوان بیماری صعب‌العلاج تحت پوشش دارد و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی به فعالیت بیمارستان‌های كشور در درمان رایگان بیماران صعب‌العلاج اشاره كرد و گفت: بیمارستان‌های كشور بابت فعالیت سال گذشته خود در درمان بیماران صعب‌العلاج كشور 23 میلیارد تومان از وزارت بهداشت مطالبه دارند كه امیدواریم امسال با تخصیص بودجه‌های مناسب بتوانیم این مشكل را برطرف كنیم.

دكتر محقق در این باره افزود: بعضا گزارش می‌شود كه بیمارستان‌ها خدمت رسانی به بیماران صعب العلاج را با دست انداز روبرو كرده‌اند. هر چند در این زمینه با بیمارستان‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود و صحبت‌های لازم با رییس دانشگاه مربوطه برای حل مشكل انجام می‌شود، اما نگاه منطقی به موضوع حاكی از آن است وقتی كه بیمارستانی هنوز پولی بابت خدمات شش ماه دوم سال گذشته خود دریافت نكرده، این انتظار كه امسال نیز بتواند منبع مالی لازم برای درمان رایگان بیمارانش داشته باشد، انتظاری سخت است.

وی با تاكید بر آن كه برای درمان رایگان بیماران صعب‌العلاج با مشكلات اعتباری بسیاری دست به گریبانیم، ادامه داد: منابع لازم برای درمان بیماران خاص پس از تخصیص به وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشكی قرار می‌گیرد.

مشاور و معاون اجرایی معاون درمان وزیر بهداشت در پایان تاكید كرد: مسوولان وزارت بهداشت و از جمله شخص وزیر رایزنی‌های لازم برای تخصیص به موقع و مناسب اعتبارات برای درمان بیماران صعب‌العلاج را پیگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha