یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 32892
سلامت نیوز : رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک کشور گفت: هرگونه فروش عینک در مطب چشم پزشکی ممنوع است.

علیرضا یاوران فر در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: مسئله ساخت و یا فروش عینک در مطب‌های چشم پزشکی طبق اعلام وزارت بازرگانی و وزارت بهداشت و درمان ممنوع است و اپتومتریست‌ها نیز در شرایط خاصی که در آئین نامه وزارت بهداشت و درمان ذکر شده است می‌توانند اقدام به این عمل کنند.

وی با اشاره به دلایل افزایش عرضه عینک در مطب‌های چشم پزشکی گفت: کمبود تعداد عینک سازان و یا نظارت کم می‌تواند از دلایل عمده این قانون شکنی باشد که باید اصلاح شود.

یاوران فر همچنین با بیان اینکه 7 هزار واحد عینک ساز در سطح کشور در حال فعالیت هستند، خاطرنشان ساخت: این واحدها به صورت قانونی و داشتن مجوز از سوی وزارت بهداشت و درمان در حال فعالیت در سطح کشور هستند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک کشور در ادامه با اشاره به اینکه 80 درصد مردم کشور از عینک‌های مختلف طبی، آفتابی و مطالعه استفاده می‌کنند، توصیه كرد: مردم عینکهایشان را از مکانهایی تهیه کنند که دارای مدارک مجاز اعم از پروانه کسب و گواهی وزارت بهداشت و درمان باشند.

وی با اشاره به اینکه درجه اهمیت عینک آفتابی بیش از عینک طبی است، افزود: متاسفانه هم اکنون عینک‌هایی با مارک‌ها و برندهای معروف و با قیمت بسیار نازل توسط دست فروشان عرضه می‌شود که قطعاً اصل نبوده و آسیب‌های بسیاری به چشم می‌رساند که بر این اساس مردم باید از واحدهای مجاز، عینک‌های استاندارد را خریداری کنند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک کشور تاکید کرد: استفاده نکردن از عینک‌های آفتابی در مقایسه با استفاده از عینک‌های غیراستاندارد صدمه و آسیب کمتری به چشم وارد می‌کند، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود که برای خرید عینک آفتابی به واحدهایی مراجعه کنند که مجوز فعالیت را از اتحادیه اخذ کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha