سلامت نیوز : پزشكان كانادایی در یك بررسی آماری دریافته‌اند كه 40 درصد از بزرگسالان این كشور در هفته حداقل 3 بار دچار یكی از علائم بی‌خوابی و اختلال خواب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دكتر چارلز مورین و دستیاران وی در دانشگاه لاوال روی 2000 داوطلب در كانادا مطالعه كردند. در این مطالعه تعریف استاندارد بی‌خوابی بر این اساس است كه اگر افراد بیش از 30 دقیقه طول بكشد تا بخواب بروند، دچار مشكل بی‌خوابی هستند. هم‌چنین اگر در طول شب در دوره‌های طولانی‌تر از 30 دقیقه بیدار بمانند یا حداقل 30 دقیقه قبل از زمان مورد نظر بیدار شوند نیز به این اختلال دچار هستند.

به گزارش شبكه خبری یونایتدپرس، دتر مورین دریافت كه 20 درصد از شركت كنندگان از كیفیت خواب خود ناراضی هستند و 4/13 درصد نیز تمام علائم بی‌خوابی را از خود بروز دادند.

این بررسی هم‌چنین نشان داد تنها 13درصد از مبتلایان برای حلی مشكل بی‌خوابی خود با یك متخصص مشورت می‌كنند، 10 درصد از داروهای نسخه‌ای استفاده می‌نمایند، 9 درصد از مكمل‌های طبیعی، 7 درصد از داروهای بدون نیاز به نسخه و 5 درصد نیز برای رفع این مشكل به الكل روی می‌آورند.

مورین تصریح كرد: بسیاری از افراد مبتلا به بی‌خوابی به جای مراجعه به متخصص سعی می‌كنند خودشان این مشكل را حل كنند. اما این ایده به هیچ وج صحیح نیست چون ما نمی‌دانیم كه محصولات و داروهای مختلف كه بویژه از سوی سازمان‌های بهداشتی دولتی تایید نشده‌اند چه مزایا یا مضراتی ممكن است برای ما داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha