سلامت نیوز: رییس انجمن داروسازان ایران گفت: دولت و بانك ها باید تسهیلاتی در اختیار آن دسته از داروسازان كه قصد تاسیس داروخانه را دارند، قرار دهند تا این حرفه به دست افراد سودجو نیفتد.

ناصر مژدهی آذر در گفت و گو با ایرنا افزود: در گذشته به علت كافی نبودن تعداد داروسازان، داروخانه‌ها به دست افراد غیر متخصص اداره می‌شد اما اكنون در خصوص تعداد داروسازان در كشور به حد خودكفایی نزدیك شده‌ایم.

به گفته وی، انجمن داروسازان ایران، هم اكنون 14 هزار و 600 نفر عضو دارد كه این افراد عضو سازمان نظام پزشكی كل كشور نیز هستند.

مژدهی آذر در مورد مشكلات جامعه داروسازان كشور اظهار داشت: ‌این مشكلات در درجه نخست، مشكلاتی است كه فارغ التحصیلان بعد از دوران تحصیل با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: بیشتر فارغ التحصیلان جذب داروخانه می‌شوند یا تلاش می كنند كه داروخانه تاسیس كنند كه با نداشتن سرمایه كافی، ناگزیر جذب فعالیت هایی غیر از حرفه خود می
 شوند.

وی با بیان اینكه متاسفانه حساسیت شغلی داروسازان در بین مردم و دولت ناشناخته است، گفت: حاصل تلاش داروسازان، تولید بیشتر داروهای مورد نیاز بیماران در داخل كشور است بطوریكه اكنون 97 درصد از داروها در داخل كشور تولید می شود.

مژدهی آذر ادامه داد: داروسازان ایرانی در طول این سالها با بهره مندی از فناوری های پیشرفته توانسته اند داروهای بیماری های خاص را نیز تولید كنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha