سلامت نیوز: رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی معتقد است اگر همه بودجه این وزارتخانه صرف هزینه ترمیم دندان مردم شود بازهم كافی نیست.

محمدحسین خوشنویسان در گفت و گو با ایرنا افزود: خدمات دنداپزشكی بیش از 400 نوع می شود كه بودجه وزارت بهداشت حتی برای یك خدمت ترمیمی دندان افراد هم كفایت نمی كند.
وی خاطرنشان كرد در چنین شرایطی برای سلامت دهان و دندان مردم باید یك راهبرد درست اتخاذ كنیم تا بیماری دندان و دهان افراد كنترل شود.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، اظهار داشت: باید همه افراد از بدو تولد زیر پوشش خدمات بهداشت و سلامت دهان و دندان قرار گیرند اگر بتوانیم این كار را انجام دهیم ظرف 12 سال می توانیم مشكل پوسیدگی دندان در جامعه را حذف كنیم.

خوشنویسان تاكید كرد اجرای این طرح با امكانات موجود در كشور همخوانی دارد، برای این كار می توانیم از كاردان های بهداشت دهان - مانند عملكرد بهورزان- استفاده كنیم.
به گفته وی، اكنون تدارك های اولیه برای آموزش كاردان های بهداشت و سلامت دهان و دندان انجام شده و این كاردان ها در مناطق مختلف كشور تربیت خواهند شد.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، یادآور شد: اكنون 250 كاردان بهداشت دهان و دندان بصورت آزمایشی در مدارس كشور فعالیت دارند اما این پوشش خدمات باید از بدو تولد یا سن شش سالگی ایجاد شود و همانند عمل واكسیناسیون، كودكان هر شش ماه یكبار همزمان با واكسیناسیون تحت مراقبت های بهداشت دهان و دندان قرار گیرند.

خوشنویسان تاكید كرد این كار اكنون در شرف انجام است و به تدریج گسترش خواهند یافت.

منبع :ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha