سلامت نیوز: رییس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت: پرونده مربوط به اخبار كذب درباره مرگ بیماران براثر استفاده از داروی بیهوشی چینی كه در برخی از سایت ها منتشر شده بود به مراجع قضایی ارجاع داده شد و اكنون موضوع در حال پیگیری است.

محمدرضا بنی هاشمی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مرداد ماه سال جاری، اخباری مبنی بر فوت یك كودك 13 ساله و تعدادی از بیماران عمل جراحی بینی بر اثر استفاده از داروی چینی در برخی سایت های خبری منتشر شد.

وی اظهار داشت:‌ بیمارستان نفت تهران، یك بیمارستان با قدمت 50 ساله است و مهمترین ویژگی این بیمارستان با وجود فضای قدیمی، استفاده از بهترین تجهیزات و داروها است.

رییس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، خاطرنشان كرد اخبار منتشره درباره استفاده از داروی چینی صد در صد كذب است. داروی بیهوشی، دارویی نیست كه از داروخانه یا خیابان ناصرخسرو تهیه شود بلكه این دارو فقط از چند شركت محدود معتبر دارویی دارای تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تهیه می شود.

بنی هاشمی با تاكید براینكه اصلا داروی چینی وارد كشور نمی شود كه ما بخواهیم آن را تهیه كنیم، گفت: در تاریخ 25 مرداد ماه سال جاری پسربچه 13 ساله تحت عمل جراحی توراكس -نوعی عمل جراحی جناغ سینه- قرار می گیرد كه متاسفانه در اتاق عمل دچار ایست قلبی می شود و پرونده فوت این كودك بلافاصله به پزشكی قانونی ارجاع داده شد.

وی افزود: عمل جراحی توراكس، عمل جراحی سنگینی است كه احتمال مرگ و میر در آن نیز وجود دارد؛ هیچ بیماری در بیمارستان نفت به علت عوارض دارویی، فوت نكرده است.

رییس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت تهران در خصوص فوت كردن برخی بیماران براثر داروی بیهوشی چینی حین عمل زیبایی بینی نیز اظهار داشت: در چند ماه اخیر هیچگونه عمل زیبایی بینی در بیمارستان نفت انجام نشده است.

بنی هاشمی یادآور شد رسانه ای كه خبر كذب استفاده از داروی چینی را منتشر كرده بود با درج مطلبی عذرخواهی كرد با این حال پرونده آن در مراكز قضایی در حال پیگیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز این اخبار را كذب اعلام كرده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha