سلامت نیوز: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پیشنهاد داد برای انجام عملیات های موفق امداد و نجات و كاهش خطرهای تصادف های رانندگی، در جاده ها و مسیرهای مواصلاتی كشور از ربات های اخطار خطر استفاده شود.

 محمود مظفر در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر برای پیشگیری و مقابله با خطرهای حوادث و سوانح رانندگی و جاده ای در دنیا از ربات های اخطار خطر استفاده می شود به گونه ای كه ربات های یاد شده برای اعلام خطرهای حوادث احتمالی به رانندگان وسایل متحرك و عبوری، دارای امكانات خاصی از لحاظ فاكتورهای مختلف عملیاتی و اجرایی است.

وی گفت: ربات های اعلام خطر، دستگاه ها یا تجهیزاتی است كه در مواقع اضطراری به صورت اتوماتیك، هشدار زود هنگام به رانندگان وسایل نقلیه ارایه می دهد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح استفاده از ربات های اخطار خطر در جاده ها افزود: ربات های اخطار خطر جاده ای یك نوع از ربات آدم نمای ابتكاری است كه برای اعلام و اخطار خطر در جاده ها و جایگاه های پرخطر برای وسایل یا افراد عبوری ساخته شده است.

وی افزود: موارد مختلفی برای بكارگیری ربات های اخطار خطر قابل پیشنهاد و بررسی است كه می توان از آنها به صورت كنترل گر در همه نواحی خطرناك استفاده كرد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینكه ربات های یادشده نقش زیادی دركنترل حوادث و سوانح جاده ای دارد، ادامه داد: از ربات های اخطار خطر می توان در جاده ها، اتوبان ها، بزرگراه ها و مناطق پرخطر كوهستانی در زمان سقوط بهمن استفاده كرد.

وی همچنین افزود: در جوامع غربی از ربات های یادشده در خیابان ها و معابری كه در دست تعمیر است، استفاده می كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ربات های اعلام خطر می‌تواند شمار خودروهای درحال عبور و سرعت شان را اندازه گیری و نشان دهد.

این ربات ها همچنین با استفاده از سیستم های صوتی، نوری و حركتی می تواند راننده های وسایل نقلیه عبوری را نسبت به وقوع حوادث و سوانح رانندگی آگاه كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha