سلامت نیوز: رییس سازمان نظام پزشكی كشور گفت: تعامل و همكاری بین بخشی میان رشته و تخصص های مختلف پزشكی به واسطه تولید رشته های متنوع و گوناگون بسیار ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، شهاب الدین صدر روز یكشنبه در نخستین همایش علمی متخصصان سراسر كشور كه در سالن همایش های بین المللی رایزن تهران برگزار شد، افزود: با توجه به توسعه رشته های پزشكی، پزشكان باید همكاری های مستمر خود را با همه متخصصان در بخش پزشكی ادامه دهند تا بتوانند تبادل اطلاعات كنند.

وی با بیان اینكه توسعه نظام ارجاع میان متخصصان پزشكی امری ضروری است، گفت: امروزه در شرایط كنونی نظام ارجاع از پزشك عمومی به پزشك های متخصص رواج یافته و پزشكان بیش از گذشته با یكدیگر ارتباط دارند.

رییس سازمان نظام پزشكی ادامه داد: این ارتباط امروزه باعث شده تا كشور ما از بعضی از درمان های فوق تخصصی در خارج كشور بی نیاز باشند و بیماران را در داخل كشور معالجه كنند.

صدر گفت: اكنون 115 هزار پزشك، 23 هزار دندانپزشك و 50 هزار ماما كه عضو سازمان نظام پزشكی هستند در بخش های مختلف كشور فعالیت می كنند.

وی درمورد ادغام بیمه ها نیز گفت: بیمه های درمانی باید تبدیل به بیمه جامع سلامت شده و در قالب یك سازمان تعریف شوند.

رییس سازمان نظام پزشكی كل كشور افزود: اما اینكه این سازمان بیمه پس از تجمیع به وزارت بهداشت برود باید مورد بحث كارشناسی قرار گیرد.

صدر در بخش دیگری از سخنان خود درباره مجازات تبلیغات گمراه كننده در حوزه سلامت گفت: اشد مجازات باید برای افرادی كه اقدام به تبلیغات گمراه كننده در حوزه سلامت می كنند اعمال شود.

نخستین همایش علمی متخصصان سراسر كشور از امروز تا 25شهریورماه جاری در تالار بین المللی رایزن ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha