سلامت نیوز: مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به عنوان مركز همكار سازمان بهداشت جهانی در منطقه خاورمیانه شرقی انتخاب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ، مركز تحقیقات چشم این دانشگاه با توجه به سوابق علمی و اجرایی ارزنده و همچنین فعالیت‌های اخیر این مركز در زمینه پیشگیری از نابینایی‌ به عنوان مركز همكار سازمان بهداشت جهانی در زمینه ارتقای سلامت بینایی و پیشگیری از نابینایی درمنطقه خاورمیانه شرقی انتخاب شد.
این همكاری كه از مرداد ماه امسال به صورت رسمی آغاز شده است باردیگر بر توانمندی علمی محققان ایرانی دربین كشور‌های منطقه تاكید می كند ضمن آن‌كه موجب بهره‌مندی فزاینده كشورمان از حمایت‌های فنی و راهبردی سازمان بهداشت جهانی در زمینه ارتقای سلامت بینایی می‌شود.

براساس این همكاری حمایت از برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی و تلاش در زمینه بومی‌سازی برنامه‌های بین‌المللی پیشگیری از نابینایی دركشور، گسترش مطالعات جمعیتی در مورد علل و عوامل خطر نابینایی در كشور و منطقه، تربیت نیروهای انسانی توانمند در سطوح مختلف علمی به منظور ارتقای سلامت بینایی و گسترش همكاری‌های داخلی و بین‌المللی جهت ارتقای توانمندی علمی و اجرایی كشور در زمینه پیشگیری از نابینایی به صورت جدی در دستور كار مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha